امام جمعه دیلم:

بزرگترین سرمشق بشریت، پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) هستند

امام جمعه دیلم در اجتماع باشکوه جشن میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) گفت: بزرگترین اسوه و سرمشق بشریت در طول تاریخ تا آخر بشریت پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) هستند.
کد خبر: ۹۵۴۴۸۰۲
|
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم، حجت الاسلام اسدی امام جمعه دیلم در جمع شرکت کنندگان جشن میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) با تبریک میلاد سراسر نور حضرت محمد(ص) و گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: پـیـامـبـر اعـظـم (ص ) اول شـخـصـیـت مـعـنـوی و اخـلاقـی جـهـان هـسـتـی اسـت کـه مـدارج و مـراحـل عـالی انـسانیت را پیموده و بهترین الگو برای ملکات فاضله نفسانی است.

امام جمعه دیلم در این مراسم گفت: جامعه توسعه یافته امروز نیازمند آن است که با نور معنویت و اخلاق ، فروغی بگیرد و خـود را از ظـلمـتکده گمراهی برهاند، جوامع اسلامی نیز به احیای ارزش های والای دینی و بـازگـشـت بـه اصـول اخـلاقـی سخت نیازمند است و با جدیت می توان گفت که شرط لازم جامعه در دنـیـای امـروز گـسـترش و نهادینه سازی اخلاق در طبقات مختلف مردم با الگوگیری از سیره اخلاقی پیامبر اعظم(ص) است.

وی ادامه داد: بحث های اخلاقی اسلامی بیشتر بر تقویت بایدها و محو نبایدهاست و ایـن اخلاق پسندیده از قرآن و سنت پیامبر(ص ) و ائمه معصومین (ع ) سرچشمه می گیرد و ارتقای معنوی و آسایش اجتماعی در جامعه اسلامی به برکت آن به دست می آید.

اسدی با بیان حدیثی از امام جعفر صادق(ع) خاطر نشان کرد: امام صادق علیه السلام در حدیثی در وصف پیامبر اکرم (ص) می فرماید اِنَ اللّهَ خـَصَ رَسـولَه بـِمـَکـارِمِ الاخـلاقِ وَ امـتَحِنوا اَنفُسَکُم فَان کانَت فیکُم فاحَمدو اللّه وَارغـَبوا اِلَیهِ فی الزیادَةِ مِنها. خـدای تـعالی رسول خود را به صفات پسندیده اختصاص داد، پس شما خود را بیازمایید: هـر گـاه ایـن صـفـات نـیـک پـیـامـبـری در شـمـا بود، خدای را سپاس گویید و در تقویت و افزایش آن صفات بکوشید.

قابل ذکر است این مراسم به همت قسمت فرهنگی و حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی سپاه شهرستان دیلم شب گذشته با حضور با شکوه آحاد مردم و بسیجیان شهرستان دیلم در کنار ساحل خلیج همیشه فارس شهرستان دیلم برگزار گردید.  

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار