خبرهای داغ:

برگزاری آیین‌های هفته ملی کودک در آذربایجان شرقی

تبریز- مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی از برگزاری آیین‌های هفته ملی کودک در شهرهای آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۴۸۸۴
|
۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، علی بینش با اعلام این مطلب تاکید کرد: افزایش توجه افکار عمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی، ویژگی‌ها و نیازهای کودکان امروز از جمله مهم‌ترین اهداف برگزاری این مناسبت است.
وی با بیان اینکه روزهای ۱۵ الی ۲۱ مهرماه به عنوان هفته ملی کودک نامگذاری گردیده است، افزود: همگرایی و هم افزایی فعالیت‌ دستگاه‌ها و ادارات مختلفی که بخشی از مخاطبان آنها کودکان هستند از جمله ظرفیت‌هایی است که در هفته ملی نمود بیشتری داشته و در همین راستا برنامه‌های مشترکی با برخی از ادارات و سازمان‌ها برگزار خواهد شد.
بینش اضافه کرد: برنامه‌های بزرگداشت هفته ملی کودک در دو بخش "برای کودکان" و "درباره کودکان" برگزار شده و به تناسب هر یک از مخاطبان، فعالیت‌های متنوع و گسترده‌ای در نظر گرفته شده است.
وی برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان و اساتید امر در موضوعات مختلف و مرتبط با تکالیف و حقوق کودکان برای خانواده‌ها را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی، برگزاری جشن های روز جهانی کودک در تبریز و دیگر شهرهای استان در ۱۶ مهر، برگزاری آیین تجلیل از فعالان حوزه کودک در استان آذربایجان شرقی، افتتاح نمایشگاه های آثار هنری و ادبی کودکان ، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و برپایی کارگاه‌های تخصصی در موضوعات مرتبط با محیط زیست، تربیت فرهنگی، فضای مجازی، تحکیم بنیاد خانواده، ارتقای نشاط اجتماعی با مشارکت نهادها و سازمان‌های مختلف را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این هفته دانست.
وی اجرای طرح پیک امید و استقرار مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مناطق آسیب پذیر و محروم و برگزاری برنامه‌های فرهنگی هنری برای کودکان و خانواده‌های این مناطق را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک عنوان کرد.
بینش دعوت روزانه از دانش آموزان مدارس در شهرهای استان‌ و اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و جذاب و حضور آنان در کارگاه‌های هنری ادبی را از برنامه‌هایی عنوان نمود که در هفته ملی کودک برگزار خواهد شد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اظهار امیدواری کرد برنامه‌های پیش بینی شده گامی در جهت ارتقاء آگاهی خانواده‌ها در حوزه مسائل مرتبط با کودکان و نیز ارتقای روحیه نشاط امید در بین کودکان باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها