خبرهای داغ:

بزرگداشت سردار شهید اسماعیل لجم اورک در ایذه

آیین بزرگداشت سردار شهید اسماعیل لجم اورک ازشهدای شاخص بسیج اصناف باحضور اقشار مختلف مردم در گلزارشهدای شهر ایذه برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۵۳۰۹
|
۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷

آیین بزرگداشت سردار شهید اسماعیل لجم اورک ازشهدای شاخص بسیج اصناف باحضور اقشار مختلف مردم در گلزارشهدای شهر ایذه برگزار شد

این برنامه بمناسبت نخستین سالگرد رجعت پیکر پاک مطهر سردار شهید اسماعیل لجم اورک ازشهدای شاخص بسیج اصناف کشور برگزارشد.

دراین مراسم سرهنگ اکبرمیرنام فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ایذه گفت: ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهدای گمنام شهدای امنیت شهدای حادثه تروریستی ایذه شهدای مدافع سلامت وبیش از۳۰۰شهید شهرستان ایذه و۵ شهید گمنام این شهرستان و همچنین محضر خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و رزمندگان و پیشکسوتان عرصه جهاد وشهادت ابتدا هفته فراجا را خدمت همه مردم عزیز شهرستان وهمچنین خدمت نیرو‌های خدوم نیروی انتظامی شهرستان تبریک عرض میکنم ان شاءالله که همه ما درمسیر شهدا خدمتگذار باشیم.

او می‌گوید: امروز اولین سالگرد تشیع پیکر سردار رشید اسلام اسماعیل لجم اورک و چهلمین سالگرد شهادت رزمنده و انسان بزرگ هست که در محضر شما هستیم.

سرهنگ میرنام گوشه‌ای از خصوصیات شهید را برای مردم بیان داشت: قبل از انقلاب و بعد از انقلاب جوانی که کمتر ازسن ۲۰ سال در صحنه‌های مختلف حضور داشت ودرحال مبارزات انقلابی با حکومت شاهنشاهی بود هرکجا که نیاز بود کلام امام جامعه را به مردم برساند میرساند ودرکار‌های جهادی این ماموریت رابه خوبی انجام داد. اوکه ازسن ۲۰ سالگی تا۲۵ سالگی دردفاع مقدس حضور داشت ودرصحنه‌ها وعملیات‌های مختلف حضور داشت وزمانی که در شهرستان حضور داشت در خدمت به مردم و کمک به مردم انجام میداد و درآن شب‌های کمک‌ها و بسته‌های مومنانه را شبانه درب خانه نیازمندان می‌برد و در ساخت مسجد جامعه شهر ایذه هم بصورت ویژه همکاری نمودند.

سردار شهید اسماعیل لجم‌اورک در ۲۷ شهریورماه سال ۱۳۳۷ در روستای رمه‌چر شهرستان ایذه دیده به‌جهان گشود و در سال ۱۳۵۲ به خاطر فعالیتش در گروه المهدی (عج) به وسیله ساواک دستگیر شد، ولی دست از فعالیت برنداشت و تا پیروزی انقلاب اسلامی، چند بار دیگر هم به زندان افتاد.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گروه تعاونی ۱۸ را راه‌اندازی کرد و به جوشکاری و تولید تانکر پرداخت و تا سال ۱۳۶۱ به این کار مشغول بود، ولی بعد از آن، کارگاه را به دوستانش می‌سپارد تا بیشتر بتواند در جبهه حضور داشته باشد بالاخره در سال ۱۳۶۲به عنوان فرمانده محور عملیاتی خیبر در جزیره مجنون شرکت و به شهادت رسید و پس از۳۹سال مفقود اثری ۱۴۰۱/۷/۱۴ او نیز در کنار دیگر همرزمان شهیدش در گلزار شهدای ایذه آروم گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار