خبرهای داغ:
سرپرست بنیاد نخبگان استان قم گفت: همایش ملی «علامه ذوالفنون» با حضور و سخنرانی چهره‌های علمی و مسئولان ملی و استانی، ۱۹ مهرماه در سالن‌ همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۵۷۴۳
|
۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سعیدرضا منتظری، سرپرست بنیاد ملی نخبگان قم در نشست خبری آیین نکوداشت علامه ذوالفنون، حسن حسن‌زاده آملی(ره) که امروز ۱۶ مهرماه در ساختمان بنیاد ملی نخبگان قم برگزار شد، گفت: بنیاد ملی نخبگان در راستای تکریم و الگوسازی نخبگان کشوری بخصوص در حوزه علوم اسلامی و انسانی به سمت بزرگداشت چهره‌های ماندگار حوزوی آمده که برای دانشگاهیان نیز جنبه علمی داشته باشد تا دانشگاهیان هم به سمت علوم اسلامی و انسانی جذب شوند.

وی افزود: در همین راستا بنیاد ملی نخبگان برنامه‌ریزی کرد که مراسم بزرگداشت علامه حسن حسن‌زا‌ده آملی(ره) را برگزار کند چرا که علامه حسن‌زاده در علم ریاضیات و هم در طب سرآمد علمی بودند و هم از سال ۱۳۹۳ به عنوان چهره ماندگار شناخته شدند.

منتظری در خصوص نحوه برگزاری این مراسم اظهار کرد: این همایش در ۱۹ مهرماه در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این همایش آیت‌الله بوشهری، رییس جامعه مدرسین قم، حداد عادل و دیگر شاگردان این علامه سخنرانی خواهند کرد.

سرپرست بنیاد نخبگان استان قم بیان کرد: کتابی با عنوان در ثنای آفتاب قدس شامل ۲۰ کتاب علامه حسن‌زاده آملی(ره) در روز همایش رونمایی می‌شود؛ همچنین رونمایی تمبر یادبود نیز از دیگر برنامه‌هاست که با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری رونمایی می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین پورعبدی، دبیر همایش علامه ذوالفنون در پایان با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری این همایش، گفت: ۲۰۰ نفر پژوهشگر در سایت جهت ارائه مقاله شرکت کردند، ازین تعداد ۱۲۰ نفر چکیده فرستادند که در موضوعات مختلفی همچون قرآن، عرفان و فلسفه و ادبیات بود و ۳۶ مقاله مورد پذیرش کمیته قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات