مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور؛

توزیع بیش از ۴۰ هزار بسته مهر تحصیلی در مراکز افق سراسر کشور/ایجاد کارگاه های اشتغالزایی در بیش از ۵۰۰ بقعه در کشور

توزیع بیش از ۴۰ هزار بسته مهر تحصیلی در مراکز افق سراسر کشور/ایجاد کارگاه های اشتغالزایی در بیش از ۵۰۰ بقعه در کشور
حجت الاسلام نوروزپور در همایش یاوران وقف استان قزوین گفت: با آغاز سال تحصیلی بیش از ۴۰ هزار بسته های مهر تحصیلی بین خانواده های جامعه هدف توزیع شد که جزو خدمات اجتماعی مراکز افق می باشد.
کد خبر: ۹۵۴۵۸۳۷
|
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

 

قزوین_به گزارش بسیج، شب گذشته همزمان با آخرین روز از هفته وقف، همایش یاوران وقف با حضور مسوولان استانی و کشوری در پیاده راه میدان آزادی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در حاشیه برگزاری این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به بخشی از ماموریت های سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد: این ماموریت ها در سه حوزه تشریح می شود که موقوفات، احیا موقوفات، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، اجرای نیات واقفین، حوزه بقاع متبرکه و اماکن مذهبی و همچنین اجرای مسابقات بین المللی قرآن کریم و امور و خدمات قرآنی جزو ماموریت های سازمان اوقاف و امور خیریه می باشد. 

وجود ۸ هزار و ۷۶۷ امامزاده و بقعه متبرکه در کشور

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تعداد بقاع متبرکه و حوزه فعالیت این بقاع در کشور اظهار کرد: ۸ هزار و ۷۶۷ بقعه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۶۰۰ بقعه متعلق به امامزادگان، ۳۹ بقعه متعلق به پیغمبران و سایر بقاع متعلق به مشاهیر و علما و شهدای شاخص استان هاست که مردم در طول تاریخ به جهت قداست این افراد، بقعه هایی احداث کرده اند. 

توزیع ۲۵۰۰ بسته معیشتی از پایان کرونا تا کنون در مراکز افق سراسر کشور 

حجت الاسلام نوروزپور عنوان کرد: برنامه ها و فعالیت های بقاع متبرکه در قالب مراکز افق انجام می شود. «افق» به معنای فعالیت های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی است. همانگونه ائمه و بزرگان دین در زمان حیات خود به مسائل اجتماعی مردم رسیدگی می کردند، امروز این فعالیت ها نیز در بقاع متبرکه ادامه دارد. از جمله این فعالیت ها می توان به اقدامات حمایتی در حوزه های معیشتی اشاره کرد که بعد از ریشه کنی کرونا تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در مراکز افق توسط هیأت امنای بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بین جامعه هدف توزیع شده است. 

توزیع ۴۰ بسته مهر تحصیلی در مراکز افق سراسر کشور 

وی افزود: همچنین با آغاز سال تحصیلی بیش از ۴۰ هزار بسته های مهر تحصیلی بین خانواده های جامعه هدف توزیع شد و این جزو خدمات اجتماعی مراکز افق می باشد.

ایجاد کارگاه های اشتغالزایی در بیش از ۵۰۰ بقعه در کشور

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه یادآور شد: همچنین در بحث خدمات اجتماعی طرح شمیم خدمت در بیش از ۵۰۰ بقعه کشور کارگاه های اشتغالزایی در حمایت از بانوان خود سرپرست و سرپرست خانوار و جوانان جویای کار برپا شده که آموزش این حرفه ها در جوار بقاع متبرکه انجام می شود. 

حجت الاسلام نوروزپور تصریح کرد: از دیگر فعالیت های مراکز افق، برنامه های فرهنگی و قرآنی است که در طول سال و ایام تقویمی نیز برنامه های ویژه ای از سوی این مراکز برگزار می شود که می توان به برنامه های ویژه ایام ماه محرم و صفر، ماه مبارک رمضان، طرح آرامش بهاری در ایام سال نو، برگزاری کرسی های تلاوت و تفسیر و آموزش قرآن کریم در طول هفته اشاره کرد.

برگزاری همایش یاوران وقف در ۳۱ استان 

وی در ادامه با اشاره به برنامه های ویژه هفته وقف در بقاع متبرکه اضافه کرد: برگزاری همایش یاوران وقف در ۳۱ استان، برگزاری همایش یاوران وقف و تجلیل از وقف یاران برتر سراسر کشور، برپایی نمایشگاه های خدمات وقف در جوار بقاع متبرکه، میادین اصلی شهر جهت آشنایی مردم عزیز با دستاوردهای وقف، تجلیل از خیرین، واقفین، هیات امنا و خدام بقاع متبرکه نیز بخشی از برنامه های هفته وقف است که در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می شود.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار