تربیت صحیح کودک عامل موثر ترقی جامعه است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردبیل گفت: تربیت صحیح کودک عامل موثر در تقویت هویت فردی و زیر بنای جامعه سالم و مترقی است.
کد خبر: ۹۵۴۵۹۱۹
|
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

تربیت صحیح کودک عامل موثر ترقی جامعه است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل حجت‌الاسلام محمدباقر غلامی پیش از ظهر دوشنبه در جشن «روز کودک» در حوزه علمیه خواهران اردبیل اظهار کرد: تربیت صحیح و زمینه سازی شکوفا شدن استعدادها نکته مهمی است که باید در کنار توجه به رفاه کودکان مورد توجه والدین قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ابراز محبت به کودکان در سنین نوجوانی و جوانی عامل مؤثر در تقویت هویت فردی و اجتماعی آنان است، افزود: کودکان همواره نیاز به محبت، شادی و حمایت دارند و زمانی هیجانی مثبتی و احساسی خوشایند از خود بروز می‌دهند که نیازهای عاطفی و تمایل به دیده شدن در آنها مرتفع شود و توجه والدین در این راستا در هر سنی به ویژه نوجوانی و جوانی امری مهم است و سلامت روحی و روانی فرزند را به همراه دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردبیل آشنایی با تعالیم قرآن را اولین سنگ بنای تربیت دینی فرزند عنوان کرد و ادامه داد: اولین سنگ بنای تربیت دینی فرزند آشنایی با تعالیم قرآن کریم است چنان‌که امام علی (ع) در این رابطه فرموده است از جمله حقوق فرزند بر پدر و مادر این است که نامی نیکو بر او بگذارد و به‌خوبی تربیتش کند و قرآن را به او بیاموزد.

غلامی با تاکید بر اینکه مادران باید در تربیت اسلامی کودکان جدیت داشته باشند، خاطرنشان کرد: نقش مادری و همسری بانوان، به عنوان نقش بی‌بدیل زنان در جهان آفرینش است که امنیت و سلامت روانی بشر را در درون خانواده تضمین می‌کند و کسی جز بانوان نمی‌تواند این رسالت را بر عهده گیرد.

ارسال نظرات