خبرهای داغ:

حضور دانشگاه صنعتی شاهرود در فهرست برترین دانشگاه‌های جهان

شاهرود_موسسه آموزش عالی تایمز فهرست رتبه‌بندی ۱۹۰۴ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد و بر اساس این رتبه‌بندی دانشگاه صنعتی شاهرود در جایگاه ۱۲۰۰-۱۰۰۱ جهان قرار گرفت.
کد خبر: ۹۵۴۵۹۳۶
|
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

حضور دانشگاه صنعتی شاهرود در فهرست برترین دانشگاه‌های جهانبه گزارش خبرگزاری بسیج، موسسه آموزش عالی تایمز فهرست رتبه‌بندی ۱۹۰۴ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۴ را اعلام کرد و بر اساس این رتبه‌بندی دانشگاه صنعتی شاهرود در جایگاه ۱۲۰۰-۱۰۰۱ جهان قرار گرفت.
دکتر سید احمد فاضل زاده رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، گفت: در سال ۲۰۲۳ تعداد ۶۵ دانشگاه در رتبه بندی تایمز حضور داشتند که این تعداد در سال ۲۰۲۴ به ۷۳ دانشگاه رسیده است.
روش شناسی رتبه بندی تایمز
فاضل زاده گفت: روش شناسی رتبه بندی جهانی تایمز ۲۰۲۴، در ویرایش بیستم این رتبه بندی، به طور قابل توجهی تغییر کرده است. تعداد شاخص‌های مورد استفاده از ۱۳ به ۱۸ شاخص رسیده است. شاخص تحصیل در خارج از کشور در رتبه بندی فعلی وزن صفر را دارد که در آینده مورد محاسبه قرار خواهد گرفت. مانند روش­ شناسی پیشین، شاخص ­های عملکردی در ۵ معیار کلی قرار دارند: آموزش، پژوهش، کیفیت پژوهش، چشم انداز بین المللی و صنعت.
او افزود: لازم به ذکر است که دانشگاه‌هایی که رتبه بندی آن‌ها در بازه یکسان هستند همگی هم رتبه بوده و ترتیب اسامی ذکر شده در این گزارش مطابق با سامانه رتبه بندی تایمز و بر اساس حروف الفبا (به لاتین) است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار