سرپرست فرمانداری نیشابور از برگزاری بزرگترین رویداد شرق کشور کنگره ملی بزرگداشت ۲۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب و نیز گشایش نمایشگاه دستاوردهای رزمی، فرهنگی، نمایش میدانی با عنوان "صدای پای عشق" از ۱۹ تا ۲۶ مهر در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۵۹۴۹
|
۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۹


به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از نیشابور، مهدی دونده در آیین استقبال و تشییع شهید گمنام در محل باشگاه فرهنگی ورزشی فجر در جمع دانش آموزان و همرزمان شهید اظهارکرد: بزرگترین نمایشگاه رزمی، فرهنگی، نمایش میدانی با عنوان "صدای پای عشق" از ۱۹ الی ۲۶ مهر ۱۴۰۲ در نیشابور همزمان با برگزاری بزرگترین رویداد شرق کشور کنگره ملی بزرگداشت ۲۵۳۲ شهید دیار سلسله الذهب گشایش می یابد.

شهید گمنام ۱۸ ساله تا اجلاسیه شهدا میزبان مردم دیار سلسله الذهب/گشایش نمایشگاه
سرپرست معاون استانداری و فرمانداری ویژه نیشابور ادامه داد: این نمایشگاه توسط هنرمندان نیشابور و کشوریدر یک سن بزرگ به روایت نقش نیشابور در طول تاریخ تشییع تا امروز می پردازد و دکورهای این دوران‌ها بازسازی شده که از ۱۹ تا ۲۶ مهر هرشب از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برای  ۷ هزار مخاطب و علاقمند به فرهنگ ایثار و شهادت روایت می کند.

وی تصریح کرد: این شهرستان به عنوان خاستگاه حدیث شریف سلسله الذهب و سرآمد ایثار و شهادت و سرافرازی، میزبان یاد شهیدانی است که جای‌جای این ابرشهر بزرگ تاریخ، هنوز هم منوّر و عطرآگین به حضور آن ستارگان است؛ ۲۵۳۲ مشعل هدایتی که دل‌های مشتاقان و ارادتمندان را با خود همراه نموده و به سوی وادی هفت شهر عشق رهنمون می‌سازند.

دونده با اشاره به اینکه نیشابور افتخار حضور ۳۵ هزار رزمنده، ۳۱۳ آزاده و بیش از ۷ هزار جانباز را در دفاع از آرمانهای نظام مقدس انقلاب اسلامی دارد، یاد آورشد: اجلاسیه کنگره ملی ۲۵۳۲ شهیدان دیار سلسله الذهب نيشابور بزرگ را ۲۶ مهر ۱۴۰۲ با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، خانواده معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و مردم ولایت مدار در ورزشگاه انقلاب نیشابور برگزار می شود.

گفتنی است شهید گمنام در تک دشمن در سال ۶۷ شلمچه در سن ۱۸ سالگی به شهادت رسید و تا روز ۲۶ مهر ماه میزبان مردم قدرشناس و شهید پرور نیشابور است و در آن روز همزمان با اجلاسیه کنگره ملی ۲۵۳۲ شهید این دیار از محل پارک شهدای گمنام اغوان تا محل برگزاری اجلاسیه تشییع می شود.

 گزارش/ سید موسی الرضا حسینی

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها