امام جمعه دشتستان:

تهذیب نفس، موجب تقوا و خویشتن داری می شود

حجت‌الاسلام حسن مصلح اظهار داشت: تهذیب نفس، موجب تقوا، خویشتن داری، نورانیت دل، روشن بینی و آینده نگری در انسان می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۸۴۱۳
|
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت الاسلام مصلح اظهار داشت: در اهمیت تزکیه نفس، همین بس که قرآن پس از یازده مرتبه قسم در سوره شمس، تزکیه نفس را تنها عامل رستگاری و وصول به سعادت فردی معرفی می‌نماید و فساد اخلاقی را منشأ بدبختی و مایه زیان می‌شناسد.
امام جمعه دشتستان بیان کرد: اگر انسان بداند از کجا آمده است، اکنون در چه وضعیتی است و در نهایت به کجا خواهد رفت، آن گاه در می‌یابد که تزکیه نفس بهترین ره توشه انسان است که لحظه‌ای در آن تردید جایز نیست.
وی در ادامه به برخی از سنت‌های فراموش شده پرداخت و خاطرنشان کرد: روضه‌های خانگی، جلسات قرآن خانگی، تعلیم و تعلم قرآن، گفتن اذان در خانه و اقامه نماز به جماعت از جمله این سنت‌ها است.
مصلح با اشاره به فضیلت نماز جماعت تاکید کرد: بدون شک چنین مستحبی که بر آن اینگونه تاکید کرده‌اند دارای ثواب و فضائل بسیاری خواهد بود. در این باره حدیثی از رسول اکرم (ص) منقول است که هر چقدر تعداد افراد شرکت کننده در نماز بیشتر باشد، نزد خداوند محبوب‌تر و پاداش آن نیز بیشتر است.
وی ادامه داد: خواندن نماز به صورت جمعی باعث دوری از نفاق، آمرزش گناهان، استجابت دعاها، آسان شدن تحمل فشار و سختی‌های قیامت، ورود به بهشت، جلب رضایت خداوند و ملائکه، آشکار شدن توحید بر همگان و … می‌شود.
انتهای خبر/

ارسال نظرات