خبرهای داغ:
یکی از عوامل مهمی که گسترش و پایداری مقاومت فلسطینی‌ها را شکل داده است حضور زنان فلسطینی در نهضت و نقش و جایگاه بی بدلیل آنان در تداوم این قیام بوده است که در این یادداشت به بخش کوچکی از آن پرداخته شده است.
کد خبر: ۹۵۴۸۴۶۲
|
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱

یادداشت / زنان و نقش آنان در مقاومت

موضوع زن از دیدگاه اسلام همواره از موضوعات مهم در حوزه اندیشه اسلامی بوده است. نقش زنان در طول تاریخ همیشه پررنگ بوده، از زمان صدر اسلام زنانی همچون حضرت خدیجه (س)، با ایثار و گذشت تمام سرمایه خود در راه اعتلای اسلام نو‌ظهور، حضرت فاطمه (س) با ایثار و فداکاری در راه احقاق حق امامت امام علی (ع) و حضرت زینب (س) با الگوی صبر و مقاومت در واقعه کربلا، نقش بی بدلیلی را در ماندگاری و اعتلای اسلام داشته‌اند.
هرچه از رشادت و دلاوری مردان صدر اسلام تا انقلاب اسلامی قلم بزنیم، نمی‌توان نقش زنان در دستیابی به اهداف و آرمان‌های اسلام ناب محمدی را نادیده گرفت. فرهنگ ایثار و شهادت که نسل به نسل و سینه به سینه از صدر اسلام تا به حال در قلب‌هایمان جاری است و زیر بنای ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی می‌باشد، که مرهون ایثار و فداکاری و روحیه شهادت طلبی زنان سلحشوری می‌باشد که پا به پای مردان آزاده در عرصه‌های نبرد حق علیه باطل جنگیدند، مبارزه کردند، شهید شدند و افتخار آفریدند. این روحیه را در زنان قهرمان غزه و فلسطین به وضوح می‌توان دید. آری مجاهدت و مقاومت این زنان در طول بیش ۷۰ سال اشغال ددمنشانه ستودنی است.
بی گمان بیش از مظلومیت غزه باید از شجاعت زنان غزه صحبت کرد و این سؤال را در ذهنمان مطرح کنیم چرا صهیونیست‌ها مناطق مسکونی غزه را بمباران می‌کنند؟
پاسخ آن را باید در وجود زنان شجاع یافت. زنان غیور غزه، مردان خود را به میدان فرستادند با اینکه می‌دانستند دشمن خانه‌هایشان را بمباران‌ خواهد کرد خانه و اهل و عیالشان را به خاک و خون خواهد کشید. شاید بتوان گفت در طول تاریخ مواجهۀ حق و باطل هیچ‌گاه، این‌قدر شهیده زن نداشته است که امروز در غزه به چشم می‌خورد.
رژیم جنایت کار صهیونیستی خانه‌ها و محل زندگی ساکنین غزه را بمب باران می‌کند تا بتواند زنان به ستوه بیاورد و نگذارند جوانان‌شان به مقاومت ادامه دهند! آنها به خوبی می‌دانند که اگر زنان غزه موافق مبارزه نبودند، جوانان و مردان آنها برای مبارزه انقدر محکم و استوار نمی‌ایستادند.
فلذا نباید از نقش اول زنان سلحشور در مقاومت فلسطینی‌ها غافل شد؛ همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس نقش مادران و همسران شهدا وایثارگران در دفاع از کیان ایران اسلامی بر هیچ کسی پوشیده نیست. مادرانی که آرزو می‌کردند فرزندان بیشتری داشتند تا در راه اسلام تقدیم می‌نمودند!
آری شهادت‌طلبی جوانان فلسطین ناشی از درس‌های مادران‌ شجاع این دلیرمردان است...

انتهای پیام/ سیده فاطمه سیدمدلل‌کار

ارسال نظرات
آخرین اخبار