خبرهای داغ:

نامه سرگشاده ۱۹ تشکل،هیات و کانون دانشجویی ملایر خطاب به ریاست دادگستری استان همدان

همدان-۱۹ تشکل، هیات و کانون دانشجویی شهرستان ملایر در نامه‌ای سرگشاده خطاب به عدالتخواه، ریاست دادگستری استان همدان خواستار مجازات عاملین شهادت، شهید امنیت «علی نظری» شدند.
کد خبر: ۹۵۴۸۷۴۰
|
۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۷
نامه سرگشاده ۱۹ تشکل،هیات و کانون دانشجویی ملایر خطاب به ریاست دادگستری استان همدان

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ۱۹ تشکل، هیات و کانون دانشجویی شهرستان ملایر در نامه‌ای سرگشاده خطاب به عدالتخواه، ریاست دادگستری استان همدان خواستار مجازات عاملین شهادت، شهید امنیت «علی نظری» شدند.

بسمه تعالی

يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا كونوا قَوّامينَ بِالْقِسْطِ شُهَداءَ لِلّهِ وَ لَوْ عَلى أَنْفُسِكُمْ أَوِ الْوالِدَيْنِ وَ الْأَقْرَبينَ إِنْ يَكُنْ غَنِيًّا أَوْ فَقيرًا فَاللّهُ أَوْلى بِهِما فَلا تَتَّبِعُوا الْهَوى أَنْ تَعْدِلوا وَ إِنْ تَلْووا أَوْ تُعْرِضوا فَإِنَّ اللّهَ كانَ بِما تَعْمَلونَ خَبيرًا؛

سوره نساء آیه ۱۳۵

 

اى كسانى كه ايمان آورده ايد! پيوسته به عدالت قيام كنيد. براى خدا شهادت دهيد، اگر چه به زيان خود شما، يا پدر و مادر و نزديكان شما بوده باشد؛ چرا كه اگر آنها غنى يا فقير باشند، خداوند از آنها سزاوارتر است. بنا بر اين، از هوا و هوس پيروى نكنيد كه از حقّ منحرف خواهيد شد و اگر حقّ را تحريف كنيد و يا از اظهار آن اعراض نماييد، قطعا خدا به آنچه انجام مى دهيد آگاه است.

جناب آقای عدالتخواه؛

ریاست محترم دادگستری استان همدان

 

سلام علیکم

 

متاسفانه پس از گذشت  قریب به یک سال، پرونده شهید مدافع امنیت شهرستان ملایر، «شهید علی نظری» که در اغتشاشات سال 1401 به شهادت رسیدند، بر خلاف بسیاری از شهرها که به سرعت مدعی العموم ورود کرد و اغتشاشگران به سزای خود رسیدند متاسفانه پرونده تنها شهید استان اینچنین نشد! و از ابتدا طور دیگر رفتار شد، چرا؟!

شایعاتی مبنی بر ارسال نامه‌ای از سوی جنابعالی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای ریاست محترم قوه قضاییه در سطح استان منتشر شده که جنابعالی مواردی مطرح نمودید که پذیرش آن برای افکار عمومی و خانواده محترم شهدا و شهید نظری، بسیار سنگین و غیر قابل باور است:

  • ظاهرا در نامه ارسالی، مرقوم داشته‌اید قتل خارج از محیط اغتشاشات بوده است!

بفرمایید واژه قتل را مطابق با گزارش کدام دستگاه ذیربط و کدام منطق گرفته‌اید؟ آیا مبنای گزارش شما اعلان ضابطین حاضر در صحنه سپاه و فراجاست؟

 همچنین بفرمایید چطور محدوده‌ شهادت (که بسیار نزدیک محل اصلی فراخوان‌های متعدد ضد انقلاب) را خارج از محیط اغتشاشات می‌دانید؟! مگر نا امنی و اغتشاش ملایر فقط در محدوده خاصی بود؟ در خود همدان اغتشاش پراکنده از آرامگاه و دانشگاه تا صدا و سیما و... نبود؟!

  • گفته شده شهادت علی نظری را پس از پایان اغتشاش اعلام نموده‌اید! آیا شهادت ایشان دقیقا در روز چهلم اغتشاشات و ساعت ۱۹ ( اوج شلوغی‌ها و دستگیری‌ها و فراخوان ضد انقلاب) و به واسطه کشیده شدن اغتشاش از دانشگاه ملایر تا مرکز شهر نبود!؟
  • شهادت را بدون ارتباط با موضوع اغتشاش دانسته‌اید؟! این مطلب با کدام استدلال و منطق بیان شده است؟!

چگونه ممکن است در اوج درگیری و تنش‌ها؛ تعداد قابل توجهی مامور امنیتی خبره سپاه و فراجا مشترکاً محل اصلی اغتشاش را رها کنند و به کار دیگر بپردازند؟!  آیا جمع کردن درگیری‌های متعدد و پراکنده بر مبنای مصوبات اعضای شورای تامین و فرماندهان مربوطه برای جلوگیری از گستردگی درگیری‌ها و گسترده‌تر شدن دامنه اغتشاشات توسط کانون‌های شورشی نبوده است؟ و در روزهای قبل و بعدش استمرار نداشت؟ آیا همه دستگیری‌ها از یک نقطه بود؟

آیا در هفت نقطه دیگر شهر از اغتشاش ممانعت نشد (دانشگاه؛ خیابان اراک؛ قائم مقام؛ میدان پارک، بلوارپارک؛ پارک چمران، خیابان فخریه و...)

آیا دستور مقابله و درگیری با اغتشاشگران را شورای تامین شهرستان صبح همان روز ۴ آبان ابلاغ نکرده بود؟!

  • اگر موضوع قتل ساده‌ای بوده! چگونه رئیس دادگستری وقت ملایر تعداد زیادی از مرتبطین این پرونده را به حکم عفو رهبر معظم انقلاب؛ به اغتشاشگران آزاد می‌نماید!؟ علی‌رغم داشتن شاکی خصوصی!!؟ تناقض تا کجا ...؟!
  • آیا در آن ایام خاص، که حدود ۱۵ نفر با سوابق متعدد شرارت با اعلان قبلی قصد اغتشاش و حرکت با شمشیر و سلاح و تیراندازی مکرر و ایجاد درگیری و تعطیلی مغازه‌ها و ایجاد ترس بر مردم محله را منجر به شهادت یک مامور امنیتی گردید، فقط قتل عمد ساده می‌دانید!؟ آیا استشهاد محلی روی پرونده را دیده‌اید؟! پس باغی چیست؟! اغتشاشگر کیست؟! محارب چه سلاح دیگری علیه مردم و ماموران بر دارد که شما قبول نمایید؟!
  • رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست‌اندرکاران برگزاری دومین کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان همدان، از شهید امنیت «شهید علی نظری » یاد کردند. همچنین از سردار شهید حسین همدانی، شهید علی خوش‌لفظ، شهید میرزامحمّد سلگی، شهدای مدافع حرم نامبردند.

آیا این بزرگان در منطق قضا، شهیدند يا در برخورد با دواعش دچار قتل عمد شدند؟!

امیدواریم که نامه مورد اشاره شایعه بوده و با توضیحات جنابعالی شایعات جای خود را به واقعیات بدهند. با توجه به شناختی که از حضرتعالی و قوه قضائیه هست انتظار می‌رود در اسرع وقت پاسخگوی دانشجویان انقلابی بوده و سزای قاطع عاملین این جنایت را شاهد باشیم.

والسلام علی من اتبع الهدی

 

بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان ملایر

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر

بسیج دانشجویی دانشگاه ملایر

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور ملایر

بسیج دانشجویی دانشکده علوم قرآنی ملایر

بسیج دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی ملایر

بسیج دانشجویی دانشکده پرستاری ملایر

بسیج دانشجویی دانشکده خوارزمی

بسیج دانشجویی دانشکده کوثر

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان ملایر

جامعه اسلامی دانشگاه ملایر

تشکل قرآن و عترت دانشگاه ملایر

کانون ایثار و شاهد دانشگاه آزاد ملایر

کانون حقوق دانشگاه آزاد ملایر

کانون بسیج مهندسین دانشگاه آزاد ملایر

هیات دانشگاهیان امام جعفرصادق

هیات منتظران ظهور دانشگاه ملایر

انجمن علمی دانشگاه ملایر

مرکز مطالبات دانشجویی رهیاب ملایر

نامه سرگشاده ۱۹ تشکل،هیات و کانون دانشجویی ملایر خطاب به ریاست دادگستری استان همدان

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات