خبرهای داغ:

گزارش بسیج از یک بانوی کارآفرین بسیجی؛ فعالیت جهادی برای اشتغال زنان سرپرست خانوار / تولید در روستای«علی‌قورچی» شازند رونق گرفت

کد خبر: ۹۵۴۹۰۰۳
|
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
 
بانوی کارآفرین بسیجی با ایجاد یک کارگاه تولیدی کوچک برای 10 نفر شغل ایجاد کرده و روستای «علی‌قورچی» شازند را به الگویی برای تولید و اشتغال تبدیل کرده است.
 
 
 
 

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج- استان مرکزی؛ با شیوع ویروس کرونا، بانوان ایرانی نیز در قالب گروه‌های جهادی از همان روزهای اول پای کار آمدند با ایجاد کارگاه‌های کوچک دوخت ماسک تلاش کردند تا مرهمی بر زخم کمبودها در آن روزها باشند. روزهایی که هر ساعتش برای هر یک از ما با سختی‌ها و مشکلات بسیاری همراه بود ولی با گسترش فعالیت‌های جهادی تلاش و جهادی مثال‌زدنی اقشار مختلف بیماری کرونا در کشور کنترل شد.

آن روزها گروه‌های جهادی در کنار مدافعان سلامت و پا به پای آن التیام بخش بیماران و نیازمندان شدند و تابلویی از ایثار، گذشت و همدلی را به تصویر کشیدند. آنان بدون چشم داشت و از روی حس نوع دوستی به هموطنان برای ریشه کن شدن هرچه سریع‌تر این ویروس پای کارآمدند و هرچه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و میدان مبارزه را ترک نکردند.

گروه جهادی زینبییه خواهران سازمان بسیج طلاب استان مرکزی که در دوران کرونا با تلاش شبانه‌روزی سعی کردند که کمبود بخش بهداشت و درمان را در تولید ماسک و گان به حداقل برسانند بعد از روزهای سخت کرونایی بیکار نمانده و وارد عرصه جدید از فعالیت شدند.

اعظم فلاح مسئول گروه جهادی زینبییه با راه اندازی کارگاهی کوچک اما ارزشمند، سعی دارد این بار سرباز جنگ اقتصادی باشد و برای زنان سرپرست خانوار و نیازمند روستای «علی‌قورچی» هندودر شازند شغل ایجاد کرده‌ است.

او که از ابتدای دهه 80 وارد بسیج و فعالیت‌های بسیجی در پایگاه‌های محلی شده است در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی از حضورش و ایده راه‌اندازی کارگاه خیاطی چنین گفت: در روزهای کرونایی به همراه سایر دغدغه‌مندان و دوستان بسیجی کارگاه تولید ماسک و گان را راه‌اندازی کردیم و سعی کردیم در روزهای کرونایی در حد توان خود در رفع نیازهای کشور سهیم باشیم.

وی ادامه داد: با اتمام روزهای سخت شیوع بیماری کرونا و کنترل آن، تصمیم گرفتم که از امکانات موجود در جهت کمک به زنان سرپرست خانوار و نیازمند که اکثرا از سوی نهادهای حمایتی معرفی می‌شوند، کار خیاطی را ادامه و وارد عرصه تولید پوشاک شوم.

فلاح یادآور شد: با آموزش و پرورش صحبت و مکاتبه کردم تا مکانی را که تا پیش از آن یک مدرسه بلااستفاده بوده به عنوان ملک استیجاری در اختیارمان قرار دهند، مکان را مرمت و بازسازی کردیم و با استقرار 15 چرخ خیاطی در کارگاه فعالیت خود را شروع کردیم.

این بانوی بسیجی کارآفرین با اشاره به نامگذاری کارگاه با نام شهید هسته‌ای«محسن فخری‌زاده» گفت: برای شروع کار باتوجه به اینکه در روستا فردی با مهارت برش‌کار نداشتیم سفارشات سری‌دوزی را دریافت و انجام می‌دادیم که اکثرا هم از کارگاه‌های خارج استان بود.

وی ادامه داد: به تازگی با یکی از بانوان برش‌کار که از طریق یکی از دوستان معرفی شد، صحبت کردیم و مقرر شد که از تهران به روستای «علی‌قورچی» مهاجرت کنند و مسئولیت برش‌کاری و مهارت‌آموزی در حین کار به شاغلین در کارگاه را بر عهده بگیرند.

فلاح با اشاره به فعالیتش در بسیج طلاب گفت: از سال 93 باتوجه به تحصیل در حوزه علمیه عضو بسیج طلاب شدم و در حال حاضر نیز به عنوان فرمانده بسیج طلاب خواهران شهرستان شازند نیز انجام مسئولیت می‌کنم؛ در کنار آن نیز یک مرکز نیکوکاری را مدیریت می‌کنم و خدا را شاکرم که می‌توانم به اقشار مختلف خدمت کنم.
مسئول گروه جهادی زینبیه بسیج طلاب استان با اشاره به حضورش در کارگاه و فعالیت تولیدی گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ام تا ساعاتی را نیز در کارگاه و به عنوان چرخکار در کنار سایرین مشغول کار باشم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از مسئولین انتظار حمایت مالی نداریم ولی باتوجه به اینکه اکثر فعالیت‌ها در روستاها کمتر دیده می‌شود تقاضا داریم حضور بیشتری در روستا داشته باشند چراکه همین حضورشان مایه دلگرمی و انگیزه‌بخشی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار