جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته بسیج دانش‌آموزی در اردبیل

جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته بسیج دانش‌آموزی با حضور جمعی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلابی در اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۴۹۰۳۲
|
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

جلسه ستاد هماهنگی بزرگداشت هفته بسیج دانش‌آموزی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل : نشست ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی  صبح امروز با موضوع برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی و راهپیمایی یوم الله 13 آبان با حضور کلام الله صفری مدیرکل فرهنگ و ارشد اسلامی، حجت الاسلام حسین علیی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع)، معین الدین اسدی معاون اجرایی سپاهحضرت عباس(ع)، ایرج نقی پور مسئول سزمان بسیج دانش‌آموزی و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی و سپاه و بسیج در سالن اجتماعات اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل برگزار شد.

 

زنگ مقاومت، کارگاه تربیتی برای معلمان و دانش‌آموزان است

 

کلام‌الله صفری در این همایش به تبیین اهمیت جهاد تبیین و روشنگری در برهه فعلی پرداخت و گفت: برای آشناسازی نسل نوجوان با ماهیت رژیم اشغالگر قدس، باید جریان محکومیت جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیسم در طول سال و به صورت مستمر در مدارس انجام شود.

وی با اشاره به اهداف و پیام انقلاب اسلامی گفت: در این راستا دانش‌آموزان ما مهمی در بصیرت افزایی  و مقابله با تهاجم نرم دشمنان دارند.

رئیس ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل در ادامه سخنان خود به هفته پیوند اولیا و مربیان اشاره کرد و  گفت: در این هفته برنامه‌های  مطلوبی در همه مدارس استان اردبیل برگزار شد و لازم است برای استمرار این فعالیت‌ها و برگزاری جلسات مربوطه از ظرفیت کارشناسان و روحانیان ممتازاستان استفاده شود.

وی به جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بسیج در برنامه‌های آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: امروز اصلی‌ترین کانون دفاع از نظام و انقلاب در سپاه معظم واقع شده و هماهنگی مطلوبی بین دو دستگاه وجود دارد.

صفری از مراسم آغازین مدارس به عنوان بهترین ظرفیت برای جهاد تبیین و کارگاه تربیتی برای معلمان و دانش آموزان نام برد و گفت: این مراسم همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی در همه مدارس استان اردبیل به شکل ویژه برگزار خواهد شد.

 

نشاط آفرینی، امید آفرینی و استکبارستیزی شاکله برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی

 

ایرج نقی پور مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل نیز در این مراسم به تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانشجویی پرداخت و گفت: سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل در دو عرصه اجرایی و فضای مجازی برنامه‌ریزی کرده تا  اهداف هفته بسیج دانشجویی و در ادامه آن برنامه‌های نهضت روشنگری، بصیرت‌افزایی در طول سال در مدارس جریان‌سازی شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های پیش‌بینی شده در حوزه‌های علمی، معرفت، بصیرتی، فرهنگی و ورزشی اجرا خوهد شد گفت: برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی که منتهی به راهپیمایی عظیم استکبارستیزی یوم‌الله 13 آبان خواهد شد در سه سطح درون مدرسه‌ای، شهرستانی و استانی پیش‌بینی شده و با کمک اداره کل آموزش‌وپرورش عملیاتی خوهد شد.

وی از نشاط آفرینی، امید آفرینی و استکبار ستیزی به عنوان شاکله برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی نام برد و گفت: تلاش می‌کنیم تا با انتقال مفاهیم انقلابی، بصیرت افزایی و روشنگری به دانش‌آموزان، نسل آینده‌ساز کشور را در برابر فتنه‌های دشمنان مقاوم و  ایمن کنیم.

 

حضوری معاون فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این نشست به اهمیت برنامه‌ریزی در خصوص برنامه‌های فرهنگی پرداخت و گفت: برنامه‌های فرهنگی از اهمیت بالایی برخوردارند بنابراین جهت اثربخشی فراگیر و ماندگار نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و منسجم و اجرای به‌هنگام و قوی است.

وی از تجمع بزرگ دانش‌آموزان در هشتم آبان خبرداد و گفت: این مراسم معنوی، اجتماعی و سیاسی امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است چراکه در ان سوی مرزها دانش‌آموزان فلسطین در غزه زیر شدیدترین تهاجمات دشمنان قرار دارند بنابراین این تجمع به نوعی ابراز همدردی نوجوانان اردبیلی با نوجوانان فلسطینی هم محسوب خوهد شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل اموزش و پرورش استان اردبیل به راهپیمایی عظیم و مردمی یوم الله سیزده آبان اشاره کرد و گفت: در این راهپیمایی دانش‌آموزان به همراه خانواده و معلمان حضور خواهند داشت تا ضمن اعلام همبستگی با مرم فلسطین آمادگی خود برابر مقابله با دشمنان صهیونیسم را نیز اعلام کنند.

در ادامه این نشست حاضرین به تبادل اندیشه در خصوص تقسیم وظایف و اجرای بهتر برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی و راهپیمایی یوم‌الله سیزده آبان پرداختند.

ارسال نظرات