خبرهای داغ:

افتتاح طرح آبرسانی به هوراند از دره‌رود تا بهمن جاری

تبریز- سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: اعتبار مورد نیاز پروژه آبرسانی به هوراند از دره‌رود از محل اعتبارات محرومیت زدایی تامین و این پروژه تا بهمن ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.
کد خبر: ۹۵۴۹۰۵۴
|
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حیدر فتح زاده در جریان سفر یک روزه خود به هوراند از پروژه آبرسانی این شهر از دره‌رود بازدید و اظهار کرد: این پروژه به طول ۱۸کیلومتر از دره رود شروع می شود و با عبور از نقاط صعب العبور از طریق لوله و پمپاژ آب به شهر هوراند می رسد.
وی با بیان اینکه شهر هوراند به دلیل نبود آب پایدار در طول سال و بخصوص در فصل تابستان همواره با کمبود و قطعی آب مواجه بوده است، افزود: از طریق این آبرسانی آب شرب بیش از ۶ هزار نفر جمعیت شهر هوراند تامین خواهد شد.
فتح زاده ابراز داشت: این پروژه در راستای محرومیت زدایی بوده و اعتبار مورد نیاز آن از محل اعتبارات محرومیت زدایی تامین و پروژه تا بهمن ماه سال جاری افتتاح خواهد شد.
وی در ادامه به بازدید خود از پل روستای تازه کند بر روی رودخانه دره رود شهرستان هوراند که در سیل اخیر تخریب و رفت و آمد بیش از ۷روستا را با چالش مواجه کرده بود، اشاره و اضافه کرد: بازسازی این پل با بهره گیری از توان و امکانات محلی، راهداری استان و همچنین تامین بخشی از اعتبار از محل محرومیت زدایی صورت می‎گیرد.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی همچنین به بازدید از مجتمع اداری شهرستان هوراند با پیشرفت بالای80 درصد که تا پایان سال افتتاح خواهد شد، همچنین بازدید از امکانات و فضاهای آموزشی شهرستان اشاره کرد.

بررسی چالش ها و مشکلات شهرستان هوراند
فتح زاده در پایان سفر یک روزه خود به شهرستان هوراند در جلسه بررسی چالش‌ها و مشکلات این شهرستان حضور یافت و با تبیین شاخص های اقتصادی و اجتماعی استان و شهرستان های استان، اقدامات انجام گرفته در شهرستان هوراند در طی دو سال اخیر را بیانگر توجه دولت به مناطق محروم دانست.
وی ملاک اصلی توزیع اعتبارات در شهرستان‌ها را شاخص های محرومیت در بخش های زیربنایی و اجتماعی اعلام کرد.
فرماندار هوراند نیز با تبیین شاخص های اجتماعی، فرهنگی و جمعیتی شهرستان از اقدامات انجام گرفته در ارتباط با انتقال آب از دره رود به طول کیلومتر۲۰، تعریض جاده اهر و هوراند و رفع موانع خطرناک در مسیر، پیگیری سیاست های الگوی کشت، ساختمان شهرک اداری و بیمارستان شهرستان، به نیازمندی های شهرستان در ارتباط با عدم وجود نمایندگی ادارات در شهرستان اشاره کرد.

ارسال نظرات