رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: برای اینکه دانشجوی تراز انقلاب اسلامی شویم باید ببینیم انقلاب اسلامی چه چیزی است و چه دشمن‌هایی دارد  وباید به این دو بعد با نگاه دقیق‌تر نگاه کنیم
کد خبر: ۹۵۴۹۱۲۰
|
۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان، آیین اختتامیه دومین عهد خدمت تابستان دانشجویی در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر برگزار شد

محمد رضاحسنی آهنگر رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) گفت: خداوند می‌فرماید شما اگر تلاش کنید و جهادی وسط میدان بیایید و در مسیر خودم باشید من خودم مسیر را به شما نشان می‌دهم فرصت جهاد کردن را هم خداوند باید به ما بدهد و عمل کردن در مسیر خداوند را هم خداوند باید به ما لطف و عنایت کند.

 

وی افزود: دانشجوی تراز اسلامی و نقش آن در تمدن نوین اسلامی چه چیزی است؟ برای اینکه دانشجوی تراز انقلاب اسلامی شویم باید ببینیم انقلاب اسلامی چه چیزی است و چه دشمن‌هایی دارد به این دو بعد باید با نگاه دقیق‌تر به نگاه کنیم بیانیه گام دوم نسخه جهانی شدن انقلاب اسلامی است.

 

دکتر حسنی آهنگر تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را نیازمند تسریع حرکت عمومی جامعه با محوریت جوانان متعهد و حزب اللهی دانست که الزاماتی از جمله شناخت میدان با شناخت کامل از خود و دشمن دانست و بر لزوم ورود سازمان‌یافته‌تر جوانان تاکید کرد.

 

رییس دانشگاه جامع امام حسین (ع) ادامه داد: انقلاب اسلامی یک گذشته و یک حال و یک آینده دارد به دو صورت می‌توان به انقلاب اسلامی نگاه کرد نگاه سطحی و تاریخی ونگاهی جریانی از گذشته تا آینده ولی باید انقلاب اسلامی را با یک نگاه جریانی از گذشته تا به آینده به آن دقیق و ژرف اندیش نگاه کنیم.

 

وی اهمیت شناخت ساختار حکومتی، قرارگاهی و فرماندهی دشمن در برابر جمهوری اسلامی را بیان کرد و افزود: جریان لابی صهیونیستی هیئت مدیره ای است که برای جهان تصمیم می‌گیرد و راهبرد اصلی آنها تبدیل اسلام ناب به اسلام آمریکایی است‌.

 

رئیس دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام ادامه داد: آنان برای این هدف خود دنبال اصلاحاتی در حوزه های علمیه، مدارس و دانشگاه ها و در مساجد هستند که سکوت برخی از علما در اغتشاشات سال گذشته بخاطر نفوذی است که در دفترشان اتفاق افتاده در حالیکه شهید سلیمانی در وصیت‌نامه خود خطاب به علما هم سخنانی دارند.

وی با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ برای مدارس در راستای راهبرد مذکور دشمن تدوین شده است گفت: دشمن با نفوذ در مساجد می‌خواهند مسجد از محور انقلاب خارج شود و ساخت فرهنگسراها، سرای محله و... نوعی خارج کردن مسجد از محوریت انقلاب اسلام است در حالیکه مساجد محل تجمع رزمندگان، کار گروه‌های جهادی و..‌. است.

 

دکتر حسنی‌آهنگر سپس با اشاره به اینکه جنگ ترکیبی دشمن در محیط پیچیده آشوبناک است؛ گفت: مسئولین ساده انگارانه به مسائل جنگ نرم نگاه می کنند و جنگ نرم چندان متولی و سازماندهی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نباید ساده انگارانه به جنگ‌نرم نگاه کرد؛ وهر گونه نگاه تک بعدی و غیرسیستمی در این نبرد ترکیبی حتماً محکوم به شکست است و هزینه های زیادی می دهیم زیرا جنگ نرم؛ ابری از تهدیدات و جنگ الگوریتم‌ها و سامانه‌های هوشمند است که محصول اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌ها است.

ارسال نظرات