خبرهای داغ:

مسئول بسیج جامعه زنان کشور : مادری مهم ترین نقش زن در خانه و جامعه / کم رنگ کردن نقش مادری، ظلم به فرهنگ و تمدن است

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه مهم ترین نقش زن در جامعه مادر است ، گفت : جوامعی که نقش مادری را کم رنگ جلوه می دهند ظلم بزرگی به فرهنگ و تمدن می کنند.
کد خبر: ۹۵۴۹۹۰۴
|
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۸

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج-- دکتر مینا بیایانی مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در پیش اجلاسیه زنان شهیده دومین کنگره امیران، سرداران و 15000 شهید والامقام استان فارس از تلاش و مجاهدت های شهیده زهرا اسماعیلی سخن گفته و اذعان کرد: خواهر عزیز شهید ما با تلاش و مجاهدت خود و با تربیتی که از خود و خانواده خود داشتند یک خانواده تزار انقلاب را در مظهر ظهور قرار دادند.
وی در مورد جایگاه و شأنیت زن گفت: زن در نگاه اسلام دارای جایگاه مهمی است و به جرأت می توان گفت در هیچ جایی چنین جایگاهی برای زن نمی توان دید.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور افزود: اسلام کامل کننده همه ادیان الهی است و نگاه بسیار ارزشمندی را نسبت به زن دارد.
بیابانی در ادامه با اشاره به ۳ دیدگاه مقام معظم رهبری به تبیین نقش زن در جامعه پرداخته و خاطر نشان کرد: نگاه اول این است که زن عنصری تکاملی در جامعه و دارای اصول تکاملی است.
این مسئول بسیج زنان ادامه داد:مقام معظم رهبری در نگاه دوم به زن به عنوان عنصر همراهی در جامعه نگاه می کند.
وی دیدگاه سوم را اینچنین عنوان کرد: زن به عنوان عنصری در صورت و سیرت مادری است که می تواند جایگاه زن را در خانواده به عنوان همسر و مادر مشخص کند.
بیابانی با اشاره به این مطلب که زن موجودی است مثل مرد گفت زن و مرد تنها در جنسیت با هم تفاوت دارند و زن دارای ظرفیتی کمامردان است که می تواند به اکمل کمالات معنوی،انسانی و نفسانی دست یابد.
وی ادامه داد: زن بعنوان یک انسان می تواند به عالی ترین درجات عالی و انسانی دست یابد کما اینکه این شاخصه را می توانیم در وجود نازنین حضرت صدیقه طاهره(س)،حضرت زینب(س) و البته در وجود بانو کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) که یک نمونه کامل زن به کمال رسیده است مشاهده کنیم.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور افزود: در قرآن نیز اشاره به چند بانو را بعنوان الگویی برای مومنین داشتیم همچون آسیه که ضرب المثلی می شود برای جمیع مومنین.
بیابانی ادامه داد: اسلام عزیز زن را مجاز کرده است که در تمامی عرصه ها و در جامعه نقش آفرینی کند و هیچ محدودیت و ممنوعیتی را برای او قرار نداده است.که البته این حضور باید با رعایت عفت و حیا باشد .
این مسئول بسیج جامعه زنان گفت: زن با رعایت این چارچوب می تواند به راحتی در تمامی عرصه ها حضور داشته باشد.که البته این شرط یک وجهه حمایتی از او در جامعه ایجاد می کند.
وی ادامه داد: برای ایفای نقش زن در جامعه دو قانون وجود دارد،که در کشورهای اسلامی تنها قانون اول که در باب رفاه و مادیات است وجود دارد،همچون اشتغال و مسائل مالی مربوط به آن.
اما قانون دوم ویژه اسلام عزیز و چیزی است که در جمهوری اسلامی به آن پرداخته شده است که بانوان مسلمان بسته به اعتقاداتی که دارند خودرا ملزم به رعایت آن می دانند.
بیابانی ادامه داد:این قوانین معنویت،شخصیت، کرامت و هویت است.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور خاطر نشان کرد: یک بانو باید حدود خود را در ارتباطات با نامحرم،پوشش، تبعیت از والدین ،همسرداری و... بداند.اینها قوانینی است که جهت حمایت از بانوان وضع شده است.
وی ادامه سخنرانی اش را به سخنی از مقام معظم رهبری در مورد حضور اجتماعی زن در جامعه پرداخت و گفت: اگر کسی بخواهد با استناد به قوانین دینی زنی را در عرصه های مختلف،اجتماعی،علمی و... محروم کند یقینا در تضاد با احکام ما است.
این مسئول بسیج جامعه زنان ادامه داد: از مهم ترین نقش های زنان در جامعه نقش مادری است و جوامعی که نقش مادری را کم رنگ جلوه می دهند ظلم بزرگی به فرهنگ و تمدن می کنند.
بیابانی اذعان کرد:نقش زن در خانواده بسیار مهم است .مادر بعنوان تربیت کننده نسل ها و بعنوان انتقال دهنده فرهنگ و تمدن به نسل ها در محور هر جامعه ای قرار دارد.
وی ادامه داد: در واقع نقشی که یک مادر در جامعه دارد می تواند خوشبخت کننده در جامعه معرفی شود و اگر مادران تربیت یافته نباشند جامعه به سمت شقاوت می رود.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور افزود:زن در جایگاه همسری می تواند هم شخصیت خود و هم شخصیت همراه خود را به کمال برساند.
بیابانی خاطر نشان کرد: هر جامعه ای که زن را از خانواده جدا کرد و او را در بیرون از خانواده در معرض دیدگاه هرزگان قرار داد ظلم بسیار بزرگی به زن کرده است.زن باید با حفظ کرامت خود جامعه را از انحطاط نجات دهد.
وی با بیان موضوع وفات حضرت معصومه (س) و تسلیت به خاطر این روز افزود : حضرت معصومه بانویی بود که هیچ گاه ازدواج نکرد و یکی از دلایل آن موقعیت پدر بزرگوار ایشان موسی بن جعفر(ع) بود و اینکه حتما هم کفوی برای ایشان وجود نداشته است.
بیابانی در پایان اضافه کرد :حضرت معصومه(س) در سن ده سالگی پدربزرگوارشان را از دست دادند و از آن پس در دامان پر مهر برادر خود، امام رضا (ع) رشد یافتند و برادر بزرگوارشان به دلیل عصمت بیش از اندازه ایشان لقب معصومه را به ایشان نسبت دادند.
انشاءالله که همه ما مورد لطف این بانوی مکرمه قرار بگیریم و نور ایمان ایشان چراغ هدایتی در مسیر زندگی همه ما باشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار