خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۵۵۰۰۳۶
|
۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹

فرشته فهمیده خواهر شهیدان فهمیده( محمدحسین و داوود) در حاشیه افتتاحیه راهیان نور دانش آموزی که در جوار مزار شهید محمدحسین فهمیده برگزار شد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج اظهار داشت: مهمترین خصوصیات محمدحسین به عنوان یک نوجوان سیزده ساله که در گام اول انقلاب با توجه به جنگ تحمیلی ایران و عراق به سمت جبهه‌ها رفت با عشقی که به حضرت امام داشت من می‌توانم به چند بخش تقسیم کنم. ما محمدحسین را به عنوان یک نوجوان سیزده ساله می‌شناسیم، اما نوجوان سیزده ساله‌ای که عمیق فکرمی‌کرد و با افکار بلند خودش سعی می‌کرد به آن عقیده و اعتقاد خودش عمل بکند.

مهمترین مسئله محمدحسین فهمیده حفظ حجاب بود

وی خاطر نشان کرد: مهم‌ترین مسئله‌ای که محمدحسین به ما خیلی تاکید می‌کرد و اهمیت‌ می‌داد بحث حجاب ما بود.

وی همچنین افزود: من و خواهرم، چون بچه‌ی کوچیک‌تر بودیم و محمدحسین مسوولیت نگهداری ما را در منزل هم به عهده داشت و این تقسم کار را پدرم کرده بود؛ مدرسه رفتن، خرید وسایل و نگهداری از ما را هم محمدحسین به عهده گرفت.

خبرنگار میثم پاشنگ 

فرشته فهمیده تاکید کرد: من خاطرم هست بعد از شهادت محمدحسین به خاطر بحث حجابم شاید دو مرتبه خواب محمدحسین را دیدم، چون فکر می‌کردم حالا مثلا اگه اینجا بروم بیرون یا مثلا اگر با روسری رفتم عیب ندارد. حالا مثلا فلان لباس را بپوشم اشکال ندارد. شب خواب محمدحسین را دیدم. خدا شاهد است که ظرف شیر را از دستم گرفت و ریخت روی زمین. گفت شیر واجب نیست این واجب است. یعنی اشاره کرد به روسری من که این واجب است. اوجب واجبات برای کسانی که عقیده و افکارشان بوده که از کشورشان دفاع کنند، از دینشان دفاع کنند، از اعتقاداتشان دفاع کنند این بوده که ما الان امروز پایبند به آن‌ها باشیم.

مهمترین مسئله محمدحسین فهمیده حفظ حجاب بود

خواهر شهیدان فهمیده عنوان کرد: بچه‌های ما، دختر‌های ما، پسران ما باید آنقدر به عفاف و حجاب اهمیت بدهند که بتوانند ادامه دهنده‌ی راه شهدا و خون تک‌تک شهدا اگر بر زمین ریخته من و شما و دیگر نوجوان‌هایمان با عدم رعایت حجاب اسلامی نباید پایمال کنیم.  امروز اگر ما به آن‌ها اهمیت بدهیم می‌توانیم رهبرمان گوش بدهیم و می‌توانیم پشتیبان رهبرمان باشیم.

مهمترین مسئله محمدحسین فهمیده حفظ حجاب بود

وی تاکید کرد: من و بچه‌های دیگر باید پشتیبان رهبر باشیم. اگر این نوجوان‌ها و جوان‌ها مثل شهید فهمیده الگو نگیرند از شهید فهمیده‌ها و نتوانند استشهادی عمل بکنند یعنی در مقابل دشمن بایستند - حالا دشمن چه دشمن ظاهری باشد چه دشمن باطنی - که دشمن ظاهری ما در هشت سال دفاع مقدس به ما نشان داده شد. ولی دشمن امروز ما از ابزار رسانه استفاده می‌کند. امروز سواد رسانه‌ای ما اگه قوی نباشد، امروز تبیین و تفکر فرهنگ ایثار و شهادت ما اگر قوی نباشد ما نمی‌توانیم در مقابل دشمن بایستیم.

مهمترین مسئله محمدحسین فهمیده حفظ حجاب بود

خانم فهمیده گفت: ما باید با حرفمان از شهدایمان دفاع کنیم. از دینمان دفاع کنیم. من خواهر شهید هستم و به عنوان خادم شهدا و خادم پدر و مادر شهیدی که امروز به رحمت خدا رفتند و نیستند اما من خادم پدر و مادر شهید بودم و به عنوان خواهر شهید ادامه دهنده‌ی رسالت بزرگیست که پدرم به دوشم گذاشته و سعی می‌کنم هر جا که می‌روم این را اعلام کنم: من و همه‌ی بچه‌هایی که امروز در میهن اسلامی حضور داریم و زندگی می‌کنیم یادمان نرود قدم به قدم که برمی‌داریم باید با شهدایمان برداریم و این شهدا به ما یاد دادند چطوری از دینمان دفاع کنیم، چطوری از اسلاممان دفاع کنیم که خدایی نکرده به کشور ما آسیبی نرسد انشالله.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها