خبرهای داغ:
مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران:

۹۲درصد قطعات و مواد اولیه تراکتورسازی داخلی است/ راه اندازی دو خط تولید تراکتور در دو کشور آسیایی

تبریز- مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران گفت: ۹۲ درصد قطعات مورد نیاز شرکت و مواد اولیه برای ساخت قطعات داخلی است.
کد خبر: ۹۵۵۰۵۶۹
|
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مصطفی وحید زاده در جمع خبرنگاران افزود: هشت درصد بقیه نیز که وارد می شود به علت مصرف محدود در داخل و نبود توجیه اقتصادی برای تولید همچون برخی لاستیک ها وارد می شود.

وی با اشاره به کسب رتبه صادرکننده ملی نمونه توسط تراکتورسازی، از صادرات محصولات این شرکت به ۲۵ کشور خبر داد و افزود: سال گذشته دو هزار و ۵۵۰ دستگاه صادرات داشتیم و در شش ماهه نخست امسال نیز یکهزار و ۵۰۰ دستگاه صادر کردیم که که ۳۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشتیم.

وحیدزاده اضافه کرد: با همه تحریم هایی که بوده عقب نشستیم و این میزان صادرات را با تلاش همه کارکنان رقم زدیم که ۳۲میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته است و در داخل کشور نیز تنها با افزایش ۱۱ درصدی قیمت تلاش داریم هم کشاورزان متحمل هزینه زیاد نباشند و هم تولید با ضرر مواجه نشود که با تولید بیشتر و کاهش هزینه ها مدیریت شوند.

وی به وجود دو خط تولید در کشورهای ونزوئلا و تاجیکستان نیز اشاره و بیان کرد: به علت تورم بالا و نبود توان مالی کشاورزان، در خط تولید ونزوئلا بیش از یکصد دستگاه تراکتور تولید داشتیم و خط تولید تاجیکستان نیمه تعطیل بوده است.

وحیدزاده همچنین از راه اندازی دو خط تولید دیگر در دو کشور آسیایی خبر داد و گفت: به زودی با تکمیل شدن روند راه اندازی این خطوط نام کشورها نیز اعلام خواهد شد.

وی همچنین به اهمیت اعطای تسهیلات بانکی برای خرید تراکتور و نوسازی ناوگان تجهیزات کشاورزی روستائیان نیز تاکید و اظهارداشت: دوهزار و ۷۰۰ لیتر مصرف گازوئیل تراکتور فرسوده بیشتر از نو بوده که اگر ناوگان نوسازی شود ۱۰ همت صرفه جویی در مصرف سوخت گازوئیل را خواهد داشت و این میزان صرفه جویی موجب تولید ۵۰ دستگاه تراکتور خواهد بود.

وحیدزاده همچنین به افتتاح خط تولید کامیونت ۱۱ تنی توسط رئیس جمهور در سفر خرداد ماه امسال اشاره و اظهار کرد: تا پایان سال در برنامه داریم ۵۰۰ دستگاه تولید و برای سال آینده نیز تولید دو هزار دستگاه را در برنامه ریزی داریم.

مدیرعامل گروه تراکتورسازی ایران در ادامه از برنامه ریزی برای تولید ون خبر داد و گفت: ای نوع محصول برای برخی ادارات و مدارس برنامه ریزی شده و برای سال آینده خط تولید آن راه اندازی می شود.

وحیدزاده همچنین اضافه کرد: برای تولید خودروی شاسی بلند نیز در این گروه برنامه ریزی شده و در حال تعیین سهام آن هستیم و به محض قطعی شدن اعلام می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار