تبدیل شدن سگ گردانی به نماد فرهنگ!!

مدت هاست سگ گردانی در معابر عمومی و پارک ها ممنوع اعلام شده و رعایت این موضوع الزامی است.
کد خبر: ۹۵۵۱۱۸۹
|
۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

 

با این که سگ گردانی از سوی مسئولان در معابر عمومی و پارک ها ممنوع اعلام شده متاسفانه برخی ها حقوق شهروندان را نادیده می گیرند و از قانون تمکین نمی کنند. برخی ها حامی حیوانات اند و دیده یا شنیده شده در برخی مکان های غیرعمومی و به دور از مناطق مسکونی و بدون این که برای همسایگان مزاحمت ایجاد کنند، در نگهداری برخی حیوانات از جمله گربه و سگ، کارهای مفیدی انجام می دهند به قول سعید حاج احمدی که روزهای گذشته از تهران برای انجام کاری به دماوند رفته بود، گفت: "یکی از دوستانش در منطقه غیرمسکونی مکانی برای نگهداری سگ های ولگرد و بدون صاحب  راه اندازی و روزی یک وانت ضایعات گوشت و مرغ به محل می آورند و غدای آن ها از این طریق تامین می شود"، کاری که وظیفه مسئولان است، حامیان حیوانات انجام می دهند. در کنار این کار انسانی، بعضی ها برای خرید یا گردش به جایی می روند، سگ هم به همراه دارند. نمونه آن تصویری که مشاهده می کنید، چهارشنبه مورخه دهم آبان بالاتر از میدان شهدا، ابتدای خیابان شهیدان کفایی امانی بودم، خانواده ای یک قلاده سگ به همراه داشتند و امثال این خانواده کم نیستند قوانین سگ گردانی را نادیده می گیرند. یا این که

حوالی ظهر ۲۱ مهرماه، گزارشی از مصدوم شدن چهار شهروند بر اثر حمله سگ‌ها در تقاطع  داوری - سعدی فردیس دریافت شد. خبرهای ناگوار دیگری در مورد حمله سگ های ولگرد و حتی سگ هایی که با صاحب شان بودند، به دلیل سهل انگاری صاحب سگ و رها شدن قلاده از دست صاحب سگ برای شهروندان مشکلات فراوانی اتفاق افتاده است. بنابراین مردم باید در نگهداری سگ ها تمام جوانب را در نظر بگیریند و از ایجاد مزاحمت با سگ گردانی به طور جدی خودداری کنند و مسئولان هم برای زنده گیری سگ های ولگرد چاره ای اساسی بیندیشند.

اگر با این دست فرمان به پیش برویم بزودی شاهد حوادث زیادی در پارک ها و معابر عمومی خواهیم بود که براثر حمله سگ های صاحب دار به مردم و کودکان موجب مجروح شدن شهروندان و تشکیل پرونده های قضایی در محاکم خواهیم بود.

خبرنگار بسیج/ علی اکبر فرقانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار