وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: گردشگری به صورت اجرای جشنواره یکی از راهبرد‌های مورد تأکید این وزارتخانه است و و تاکنون برگزاری ۴۰۰ جشنواره محصول محور پیشنهاد شده است.
کد خبر: ۹۵۵۲۱۴۲
|
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صبح امروز در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره انار ساوه در مسجد تاریخی جامع این شهر گفت: این جشنواره در مسجد جامع ساوه با قدمتی هزار ساله برگزار می‌شود و برای مرمت مسجد جامع ساوه برنامه‌ریزی ویژه‌ای خواهیم داشت.
وی با اشاره به وسعت شهرستان ساوه، افزود: درست است که نام انار برند این شهرستان است، اما ساوه تاریخچه فرهنگی، تمدنی، ارزش‌ها و توانمندی‌های خاصی دارد که آن را در میان شهرهای کشور برجسته کرده است.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه یک محصول خاص یک شهر را به نماد تبدیل می‌کند، تصریح کرد: رتبه اول تولید انار در کشور متعلق به ساوه است و 10 هزار هکتار از باغات این شهرستان به تولید انار اختصاص دارد.
ضرغامی بیان کرد: ارقام مختلفی از انار در این شهرستان تولید می‌شود، بنیه صنعتی، تولیدی، تاریخی، کشاورزی و ... این شهرستان ساوه را در دنیا برجسته کرده است، البته هنوز در حوزه بسته‌بندی با چالش روبرو هستیم و باید از افراد توانمند در این عرصه استفاده کرد.
وی با اشاره به اینکه بسته‌بندی مسئله مهمی است و شاید در کشور نیاز به وزارت بسته بندی باشد، گفت: در بخشی از تبلیغ و ترویج انار نیازمند تبلیغاتِ رسانه ملی هستیم؛ در کنار آن نیز باید بسته بندی مناسبی داشته باشیم تا این محصول خاص به خوبی معرفی شود.

ضرغامی با اشاره به طرح بیش از 400 پیشنهاد رویداد مبتنی بر محصولات تولیدی در کشور گفت: پس از بررسی این پیشنهادات در شورای تخصصی وزارتخانه، رویدادهایی همچون رویداد امروز در ساوه در دستور کار قرار می گیرند. 15 آبان ماه به عنوان روز ملی انار ساوه در تقویم گردشگری کشور به ثبت رسید.
گفتنی است در حاشیه این جشنواره، تمبر جشنواره ملی انار ساوه نیز رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات