مدیرکل میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی در دومین جشنواره انار ساوه؛
مدیرکل میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: از نظر ذخایر ژنتیکی ۸۰۰ نوع ذخیره در ایران وجود دارد و ایران غنی‌ترین ذخایر ژنتیکی انار را داراست
کد خبر: ۹۵۵۲۶۳۶
|
۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ زهرا جلیلی‌مقدم عصر روز گذشته در همایش «بانوان در انارستان ایران» که در مسجد جامع ساوه برگزار شد، گفت: ما در بخش، کشاورزی، محصولات کشاورزی به سه دسته دارویی، غذایی و غذا دارو تقسیم‌بندی می‌شود که انار در دسته غذا دارو قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به خواص انار در آیات و روایات گفت: انار یکی از میوه‌های بهشتی است که در قران کریم بار‌ها از آن نام برده شده است، بزرگان دین مانند حضرت محمد(ص) در مورد خواص انار فرموده‌اند که هر دانه‌ای که در معده فرود آید، قلب را روشن می‌کند.

جلیلی‌مقدم بیان کرد: ایران سومین کشور تولیدکننده انار جهان است و در همه استان‌ها به جز همدان انار کشت و برداشت می‌شود، شهرستان ساوه بزرگترین شهرستان انارخیز ایران است و سطح بالایی از کشت انار را دارا است.

مدیرکل میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: از نظر ذخایر ژنتیکی ۸۰۰ نوع ذخیره در ایران وجود دارد و ایران غنی‌ترین ذخایر ژنتیکی انار را داراست.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی سهم ۱۲ درصدی در تولید انار دارد، خاطرنشان کرد: حدود ۴۰ درصد باغات انار کشور نیاز به اصلاح و نوسازی دارند.

در این همایش از تعدادی بانوان فرهیخته و تأثیرگذار شهرستان ساوه در زمینه‌های مختلف رسانه، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و کشاورزی با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات