مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه هیرمند:

آمریکا مصداق کامل استکبارشناسی و استکبارستیزی است

سید رضا هاشمی بیان کرد: اهمیت استکبارستیزی آن زمانی دوچندان خواهد شد که به تحولات منطقه‌ای و قطب‌بندی قدرت‌ها توجه کنیم و اینکه چطور مقاومت اسلامی با استکبار جهانی مبارزه می‌کند و نظم نوین جهانی را پایه‌گذاری می‌کند!
کد خبر: ۹۵۵۳۰۰۶
|
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۰

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه هیرمند در گفتگو با خبرگزاری بسیج گفت: سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست جوانان انقلابی پیرو خط امام خمینی (ره) فرصت خوبی برای استکبارشناسی و استکبارستیزی می‌باشد که مصداق کامل آن آمریکای جنایت‌کار است.

به‌راستی ریشه دشمنی و کینه‌توزی آمریکا با ملت ایران چیست؟

حجت الاسلام سید رضا هاشمی ادامه داد: برخی ممکن است علت را در اشغال سفارت آمریکا در ایران بدانند و یا امروز انرژی هسته‌ای را عامل دشمنی معرفی کنند، اما بررسی‌های تاریخی نشان می‌دهد از آغاز نهضت امام خمینی (ره) دشمنی‌ها و خصومت‌های آمریکا نیز بوده است، چرا که شعارها و آرمان‌های این انقلاب با ماهیت دولت آمریکا تضاد دارد، قاعده نفی سبیل، حکم به عدالت‌گستری و تأکیدات فراوان دینی در باب کمک به مظلوم و مبارزه با ظلم و فساد برخی از شعارهای انقلاب اسلامی است که دولت آمریکا را به چالش بزرگی می‌کشاند.

وی ادامه داد: اساساً آمریکایی‌ها در هرجایی که منافع به‌ناحق خودشان را در خطر ببینند، شیطنت می‌کنند البته دشمنی آنها با ملت ایران خصمانه‌تر و شدیدتر است و علت آن نیز احساس خطر بزرگی است که از ملت و انقلاب ایران دارد.

بیان فهرستی از مداخلات نظامی و اطلاعاتی آمریکا سندی محکم بر خوی شیطانی و استکباری آمریکا است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه هیرمند با اشاره به جنایات آمریکا گفت: در قرن 20 میلادی آمریکا در کشور های پاناما، نیکاراگوئه، مکزیک، هائیتی، و جمهوری دومینیکن دولت های دوست و حامی خود را مستقر کرده است، فقط در منطقه آمریکا لاتین بیش از 65 مورد مداخله مستقیم نظامی و  اطلاعاتی داشته است.

وی با بیان کشف گورهای دسته جمعی آمریکا ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات نشان‌دهنده خوی استکباری آمریکا، کشف گورهای دسته‌جمعی بعضاً در خود کشورهای اروپایی که عمدتاً زن و کودک دانش‌آموز  بوده‌اند است که از نمونه های آن می توان به گور دسته‌جمعی در بوسنی و هرزگوین 629 جسد در جنایت صرب‌ها و سکوت  غرب، گور دسته‌جمعی کودکان بومی کانادا، کشف هزاران گور دسته‌جمعی در محوطه مدارس این کشور و گورهای دسته‌جمعی در خود آمریکا در مالزی، میانمار، پاناما، شیلی، لیبی، الجزایر و ویتنام اشاره کرد.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: در ایران کودتای 28 مرداد سال 1332 و سقوط دولت مصدق یکی دیگر از جنایات استکباری آمریکاست، در 21 تیر 1332 نخست وزیر و رئیس جمهور وقت آمریکا (آیزنهاور) با نماینده ای از انگلیسی ها جلسه طرح ریزی کودتا را برنامه ریزی و در 28 مرداد یعنی یک ماه بعد نیز این نقشه خود را عملی می کنند.

این مسئول تاکید کرد: به‌راستی دکتر مصدق چگونه دولتی است که آمریکا با کودتا او را ساقط می‌کند؟ مصدق بیشترین میزان اعتماد را به آمریکایی‌ها داشت و در برابر آنها اظهار کوچکی می‌کرد! اما وقتی منافع آمریکا اقتضا می‌کند مصدق را رها کرده و با انگلیسی‌ها نقشه کودتا را طرح‌ریزی می‌کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه هیرمند در پایان با اشاره به سخن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: معظم له می‌فرمایند، آمریکا آمریکاست این حزب و آن حزب، هرکدامشان سرکار آمدند، خیری به ما رساندند، شر رساندند، یکی تحریم کرد، یکی هواپیما زد، یکی به سکوی نفتی حمله کرد، یکی به دشمنان ما کمک کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار