خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه هزینه انشعاب برق از سال ۹۷ تاکنون تغییری نداشته است گفت:افزایش هزینه نصب انشعاب برق مربوط به تغییر قیمت کنتور نسل قدیم به جدید یا هوشمند است.
کد خبر: ۹۵۵۳۳۸۰
|
۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی دادگر در پاسخ به سئوال مطرح شده در خصوص افزایش هزینه انشعاب برق اظهار داشت: طی دو سال گذشته، هزینه لوازم اندازه گیری در زمان واگذاری انشعاب از متقاضیان اخذ نمی‌شود و متقاضیان ضمن دریافت پیامک بصورت مستقیم از طریق سامانه بورس کالا نسبت به تهیه آن اقدام می‌نمایند.
وی با بیان اینکه در این فرآیند زمان نصب کنتور نسبت به قبل کاهش یافته است افزود: همزمان با پرداخت وجه آنلاین، لوازم اندازه گیری در اختیار گروه‌های نصب قرار می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: با توجه به بند ۲ ماده ۴۷ قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و همچنین بند" د" و" ز" تبصره ۱۵ قوانین بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ کل کشور وزارت نیرو مکلف است برای مشترکین جدید و مشترکین پر مصرف شمارشگر هوشمند نصب نماید.
دادگر تصریح کرد: با پایان یافتن تولید لوازم اندازه گیری نسل قبل و فروش تعداد موجود در سامانه فروش مستقیم کالا، لوازم اندازه گیری هوشمند از طریق تامین کنندگان و کنتورسازان در سامانه در دسترس قرار گرفته که طبیعتا از قیمت بالاتری برخوردار است..
وی بیان کرد: با توجه به تقاضای بالای کنتور در سطح کشور و لزوم تامین این نوع از کنتور توسط کنتورسازان برای کلیه استان‌های کشور و محدودیت تولید در برخی از شرکت‌های کنتورساز در برخی مقاطع، کمبود عرضه از سوی کنتورساز‌ها وجود داشته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر برای استان خراسان جنوبی از طریق یک تامین کننده، لوازم اندازه گیری روی سامانه قرار دارد و با توجه به پیگیری به عمل آمده با حضور یک شرکت کنتورساز نسبت به عرضه لوازم اندازه گیری با قیمت مناسب‌تر اقدام شده است و با توجه به توقف تولید لوازم اندازه گیری غیرهوشمند، بالاتر بودن قیمت لوازم اندازه گیری هوشمند نسبت به نسل قبلی، با توجه به قابلیت‌های بالاتر آن طبیعی است.
وی با اشاره به اینکه از اردیبهشت ماه در تابلو‌های برق که برای مجموعه‌های آپارتمانی طراحی شده است از لوازم اندازه گیری هوشمند استفاده شده است ادامه داد: این دسته از مشترکین در حال حاضر تغییری در قیمت لوازم اندازه گیری نداشته اند و با توجه به خاتمه تولید انواع لوازم اندازه گیری مورد استفاده در واحد‌های یک طبقه، این دسته از مشترکین لازم است نوع هوشمند را از سامانه خریداری کنند
دادگر اظهارکرد: این کنتور‌ها به مشترکین امکان رویت و کنترل میزان مصرف برق را به صورت لحظه‌ای از طریق اپلیکیشن خواهد داد و همچنین با توجه به اینکه برای کنترل مصرف در زمان ناترازی تولید و مصرف نیاز به اطلاعات لحظه‌ای بار مشترکین می‌باشد تا در صورت لزوم مولفه‌های بار مدیریت گردد و در برنامه دولت تعویض ۲۰ میلیون کنتور از ۳۸ میلیون کنتور با اولویت مشترکین پر مصرف و مشترکین جدید با کنتور‌های هوشمند با قابلیت رویت پذیری و فرمانپذیری قرار دارد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی هزینه عمومی انشعاب برق از سال ۹۷ تاکنون ثابت بوده و تاکنون نیز تغییری نداشته است و فقط تامین کنتور و لوازم اندازه گیری که توسط متقاضی تامین می‌گردد بر اساس قیمت بازار و از طریق بورس کالا می‌باشد
وی اظهار داشت: تامین کنتور برای مشترکین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی و کلیه مشترکینی که از پرداخت هزینه‌های انشعاب معاف می‌باشند کماکان توسط شرکت و بصورت رایگان تامین می‌گردد.
دادگر گفت: هم اکنون ۱۶ هزار مشترک به سامانه هوشمند تجهیز شده‌اند و برابر قانون نیز تکلیف است تا هر سال سهمی از باقی مشترکین که جدید به کنتور هوشمند مجهز کنیم.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها