مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه یزد خبر داد:

۱۰ استاد دانشگاه یزد از دانشمندان برتر جهان

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه یزد از قرار گرفتن نام ۱۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه یزد، در زمره پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۳۷۱۹
|
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، علی میروکیلی گفت: بر اساس آخرین یافته‌های پروژه مشترک الزویر و گروهی از پژوهشگران دانشگاه استنفورد که به «فهرست دانشگاه استنفورد» معروف شده است، برونداد‌های پژوهشی منتشر شده در پایگاه استنادی اسکوپوس تا پایان سال ۲۰۲۲ در ۲۲ حوزه موضوعی اصلی و ۱۷۴ حوزه فرعی تحلیل و بر این اساس نویسندگانی که در زمره پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان هستند، معرفی شده‌اند. جدیدترین نسخه این پایگاه ۱۲ مهر ماه (۴ اکتبر۲۰۲۳) منتشر شده است.

مدیر همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه یزد افزود: از این پایگاه از سال ۲۰۱۹ تا کنون، دو فهرست از پژوهشگران پراستناد دو درصد برتر جهان منتشر شده است. تفاوت این دو فهرست در بازه زمانی استناد‌های تحلیل شده است؛ در یکی از فهرست‌های اعلام شده، بازه زمانی استناد‌های دریافتی یک ساله است و در فهرست دیگر، بازه زمانی استناد‌های دریافتی از سال ۱۹۹۶ تا سال ۲۰۲۲ در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: نام ۹ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه یزد در فهرست اول (پژوهشگران پراستناد در بازه استنادی یک ساله ۲۰۲۲) و نام ۷ نفر در فهرست دوم (پژوهشگران پراستناد در بازه استنادی ۲۰۲۲-۱۹۹۶) قرار دارد.

میروکیلی با بیان اینکه روش‌شناسی ابداع شده، مبتنی بر مجموعه‌ای از سنجه‌های استنادی استاندارد شده برای ارزیابی تاثیر استنادی پژوهشگران در رشته‌ها و حوزه‌های علمی مختلف است افزود: این روش که با نام "شاخص استنادی مرکب" معرفی شده، مبتنی بر تعداد استنادات دریافتی، جایگاه (الگوی هم -نویسندگی) و شاخص هرش نویسندگان (H-index) است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار