خبرهای داغ:
پیشکسوت دفاع مقدس:

ایران در تحولات فرامنطقه‌ای و جهانی نقش تاثیرگذاری دارد

تبریز- پیشکسوت دفاع مقدس گفت: ایران اسلامی نه به عنوان قدرت اول منطقه بلکه به برکت گفتمان انقلاب اسلامی در تحولات فرامنطقه‌ای و جهانی هم نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.
کد خبر: ۹۵۵۴۲۸۴
|
۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حبیب گلشنی به مناسبت سالروز آزادسازی سوسنگرد در جمع کارکنان منطقه پدافندهوایی شمالغرب ارتش اظهار داشت: موفقیت و پیروزی رزمندگان اسلام در شکست محاصره سوسنگرد باعث شد، سرنوشت جنگ به کلی تغییر پیدا کند چرا که اگر دشمن موفق می‌شد سوسنگرد را اشغال کند تهدید جدی برای دستیابی به اهواز و سراسر خوزستان به حساب می‌آمد.

وی به نقش بی بدیل امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در حماسه سوسنگرد اشاره کرد و گفت: عملیات آزادسازی سوسنگرد با مشارکت نیرو‌های ارتش، سپاه و نیرو‌های ستاد جنگ‌های نامنظم صورت گرفت که اگر این همکاری و هماهنگی میان نیرو‌ها نبود هیچ وقت قادر به شکست حصر و آزادسازی سوسنگرد نبودیم.

گلشنی تاکید کرد: حماسه سازی رزمندگان آذربایجانی در عملیات شکست حصر سوسنگرد نباید به فراموشی سپرده شود، فرزندان مومن و متدینی که با وجود تعداد محدود و اندک خود در برابر متجاوزان تا بن دندان مسلح مقاومت کردند و این شهر را از دست مزدوران بعثی نجات دادند.

پیشکسوت دوران دفاع مقدس به نقش پدافندهوایی در عملیات آزادسازی سوسنگرد اشاره و خاطرنشان کرد: پدافندهوایی در تمام عملیات‌های دوران دفاع مقدس حضور فعال و چشمگیری داشته و توانسته است وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

وی پیشرفت‌های دفاعی جمهوری اسلامی را بعد از پیروی انقلاب اسلامی حیرت انگیز خواند و بیان داشت: امروز ایران اسلامی نه به عنوان قدرت اول منطقه بلکه به برکت گفتمان انقلاب اسلامی در تحولات فرامنطقه‌ای و جهانی هم نقش مهم و تاثیرگذاری دارد.

عملیات بزرگ آزادسازی سوسنگرد در ۲۶ آبان سال ۱۳۵۹ از جمله نقاط درخشان، تاریخی و الهام‌بخش دوران پرفراز و نشیب دفاع مقدس است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها