رئیس مدیریت بحران کشور بر مدیریت بحران و نیزهوشمندسازی آن اشاره کرد و گفت: روح حاکم بر قوانین مدیریت بحران، پیشگیری و حفظ آمادگی برای مقابله با بحران هاست و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۵۵۴۵۱۴
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹

ضرورت هوشمندسازی مدیریت بحران در کشور

به گزارش خبرنگار بسیج زنجان؛ محمد حسن نامی در جریان برگزاری مانور سیل و زلزله در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جهان امروز با ۳۴ نوع چالش بزرگ روبروست، گفت:مهم‌ترین آن‌ها در شرایط فعلی، تغییر اقلیم، کمبود آب و بیابان زایی است که هر سه این موارد می‌تواند در آینده مخاطراتی را به دنبال داشته باشد.

وی بر اصل پیشگیری در مدیریت بحران و نیزهوشمندسازی آن اشاره کرد و گفت: روح حاکم بر قوانین مدیریت بحران، پیشگیری و حفظ آمادگی برای مقابله با بحران هاست و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی به وسعت و پراکندگی شهر‌ها و روستا‌های کشور اشاره
کرد و افزود: ۳۱ استان، ۴۷۱ شهرستان، بیش از ۱۴۰۰ شهر و نزدیک به ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار، می‌طلبد تا همواره آماده باشیم و اقدامات لازم را برای کاهش اثرات و تلفات بلایای طبیعی و غیرطبیعی انجام داده و پیشگیری کنیم.

وی اضافه کرد: بیابان زایی که در اثر آن گرد و غبار و ریزگرد‌ها زیاد می‌شوند امروزه سلامت مردم را تهدید می‌کند از این رو راهی جز حفظ فضای سبز موجود و توسعه آن نداریم که کاشت یک میلیارد نهال در همین راستاست.


نامی گفت: از ۶۴ مخاطره‌ای که امروز در جهان شناخته شده ۴۴ مورد در ایران روی داده است و همین امر، ضرورت حفظ آمادگی، پیشگیری و بازسازی و بازتوانی را در کشور دوچندان کرده است.


نامی ادامه داد: پایش لحظه‌ای سرزمینی باید در مدیریت بحران کل کشور فعال شود تا مسوولان هر لحظه بتوانند همه نقاط را رصد و در صورت وقوع بحران، بلافاصله دستورات لازم را صادر کنند.


وی بر اصل پیشگیری در مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: روح حاکم بر قوانین مدیریت بحران، پیشگیری و حفظ آمادگی برای مقابله با بحران هاست و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظرات