یادداشت/ سیده‌فاطمه سیدمدلل‌کار

حضرت زینب(س)، مظهر اقتدار یک زن مسلمان در تاریخ بشریت است

حضرت زینب(س)، مظهر اقتدار یک زن مسلمان در تاریخ بشریت است و با ایفای نقش برازنده در حادثه کربلا نشان داد که یک زن با حفظ تمام مقررات اسلام می‌تواند فراتر از خانواده، حتی یک جامعه را هدایت و رهبری کند.
کد خبر: ۹۵۵۵۰۱۲
|
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، یکی از ویژگی های مهم حضرت زینب(س) خود گذری در راه دین و دفاع از مقام ولایت و سربازی در راه امام زمانش بود، این بی بی نه تنها خود که بلکه دو فرزند نازنینش را نیز در راه خدا در سرزمین کربلا قربانی کرد، وقتی خبر شهادت فرزندانش را آوردند، گفت خدایا راضی هستم به آنچه رضای توست.

حضرت زینب(س) پس از حادثه کربلا، بیشتر جوهره انسانیت، عزت و عظمت یک زن را به نمایش گذاشت و به همین دلیل امروز دنیای بشریت در مقابل این عظمت و روح بلند سر تعظیم فرود می‌آورند.

از نظر اسلام، در طول تاریخ بشریت، تمام موفقیت‌های یک مرد، حتی پیامبران الهی، مرهون زنان مدیر و مدبر بوده است و این در حقیقت زنان هستند که تاریخ ساز هستند و اسطوره‌ها را تحویل جامعه می دهند.
حضرت زینب(س) درس آزادگی و شجاعت، صبر و استقامت، عفت و پاکدامنی را برای انسانهای عالم آموخت.

حضرت زینب(س) در واقعه کربلا با اینکه سختی و مشقت سفر را می‌دانست، اما برادرش امام حسین(ع) را رها نکرد تا ثابت کند که یک زن هم می تواند در هر شرایطی در اصلاح جامعه نقش داشته باشد.

زنان امروز با مطالعه و شناخت شخصیت حضرت زینب(س) و توجه به ایراد خطبه‌های آکنده از جرات و حمیت دینی، با حفظ حیا و عفت در مقابل حاکمان ظالم و سفاک مانند: یزید ملعون، بایستی بدانند که چگونه این بانوی شیردل، پرده از دیکتاتوری یزیدیان برداشته و شوکت جعلی آنان را با خاک یکسان کرد.

حمیت نامه این بانوی کربلا فتح و پیروزی خیر بر شر و افراشتگی پرچم جوانمردی، آزادگی و آگاهی از نهضت حسینی است.

پیام آور عاشورای کربلا در راه اعتلای کلمه حق، مشکلات و مصائب زیادی را متحمل شده و هیچ تردیدی در ثبات قدم ایشان به وجود نیاورده است.

تاریخ اسلام شاهد پیروزی قیام به حق مسلمان در مقابل ظلم و بی عدالتی بوده و در هنگام واقعه کربلا حضرت زینب (س) همانند شهدای کربلا به اوامر الهی همچون «یَأۡمُرُونَ بِٱلۡمَعۡرُوفِ وَیَنۡهَوۡنَ عَنِ ٱلۡمُنکَرِ وَیُقِیمُونَ ٱلصَّلَوٰةَ» عمل و علیه دستگاه فاسق حکومتی و نظام ستم شاهی یزید و یزیدیان قیام کرد.

نقش حضرت زینب(س) و جمله بانوان کربلایی در قیام امام حسین(ع) و ماندگاری نهضت عاشورایی بسیار حایز اهمیت است. اگر صبر و رضای ام المصائب نبود امروز چیزی به نام انسانیت در جهان وجود نداشت.

حضرت زینب(س) با تدبیر و مجاهدت‌های خستگی ناپذیر خود تمام مکر و حیله‌های بنی امیه را نقش بر آب کرده و با ایراد خطبه‌های بلیغ و فصیح، دستگاه تبلیغاتی و تحریف آمیز یزیدیان را نابود ساخت.

صبر و درایت حضرت زینب(س) الگویی برای زنان امروز است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار