خبرهای داغ:
شاهرود_ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرد گفت: سطح باغات انار در شهرستان شاهرود ۴۳۷ هکتار است.
کد خبر: ۹۵۵۵۲۵۸
|
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۳

سطح باغات انار در شهرستان شاهرود ۴۳۷ هکتار استبه گزارش خبرگزاری بسیج، حمید اقابیگی در حاشیه بازدید از باغات انار این شهرستان اظهار داشت: در این شهرستان به دلیل تنوع و شرایط آب و هوایی مناسب کشت و تولید انار بیشتر در بخش مرکزی و بیارجمند توسعه یافته است.
او با بیان اینکه سطح باغات انار در شهرستان شاهرود ۴۳۷ هکتار است؛ گفت: عملیات برداشت انار از سطح ۳۴۹ هکتار از باغات بارور از مهرماه آغاز و تا اواخر آبان ادامه دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرد افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۴ هزار و ۱۱۸ تن محصول انار از این باغات برداشت شود.
آقابیگی با بیان اینکه محصول تولیدی در این استان و استان‌های همجوار به صورت تازه خوری استفاده می‌شود گفت: انار‌های درجه دو و سه هم که حدود ۳۰ درصد از تولید را شامل می‌شود در کارگاه‌های خانگی فرآوری و به محصولاتی مانند رب انار، آب انار، لواشک انار و ناردون به بازار عرضه می‌شود.
او درباره ارقام انار شهرستان شاهرود گفت: ارقام تولیدی شامل ملس ساوه، رباب نیریز، بجستانی و رقم ترش و شیرین است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرد خاطرنشان کرد: میوه انار سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ث و و پتاسیم بوده و از فواید مصرف آن کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان، کلسترول خون، جلوگیری از آسیب سلول‌ها و کمک به سلامت لثه‌ها است.
آقابیگی اضافه کرد: مقاومت و سازگاری بالای این محصول در برابر تنش‌های آیی و خاکی باعث توسعه باغات انار در مناطق مرکزی و بیارجمند شده است.
او با اشاره به برنامه‌های این مدیریت برای افزایش راندمان تولید گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی، مدیریت بیماری‌ها، آفات انار، رعایت توصیه‌های تغذیه مناسب برای افزایش کیفیت میوه و بازار پسند مطلوب‌تر و استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری در باغات از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند در افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب تاثیرگذار باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها