یکی از مسئولان گروه تعالی خانواده و جوانی جمعیت آذربایجان‌شرقی:

راحت‌طلبی، خودخواهی و تجمل‌گرایی عوامل اصلی کاهش جمعیت است

تبریز- سرپرست گروه تعالی خانواده و جوانی جمعیت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: علل متعددی در عدم تمایل به فرزندآوری نقش دارند ولی راحت‌طلبی، خودخواهی و تجمل‌گرایی، عوامل اصلی کاهش جمعیت کشور است.
کد خبر: ۹۵۵۶۴۹۶
|
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مجید کارآموز در همایش حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در شهرستان میانه، با اشاره به آمار جمعیتی استان‌های مختلف کشور، اظهار داشت: منکر تاثیر مسایل اقتصادی نیستیم اما مقایسه آمار نشان می‌دهد که استان‌های ثروتمند کشور در وضعیت باروری بدتری نسبت به استان‌های محروم قرار دارند و این، نشان از سهم بالای نقش مسایل فرهنگی نسبت به مسایل اقتصادی دارد.

   وی با بیان اینکه لذت‌های آتی افراد، جای خود را به لذت‌های آنی سپرده است، متذکر شد: متاسفانه آینده‌نگری در بسیاری از خانواده‌های ما رنگ باخته و مردم در پی تامین کامل نیازهای امروز خود هستند و اگر ما نتوانیم بسترهای لازم برای فرزندآوری را فراهم کنیم و خانواده ها به صورت ملموس تاثیر مستقیم فرزندآوری در تغییر وضعیت زندگی را درک نکنند، شاید نتوانیم آرمان‌های جمعیتی را تحقق بخشیم.

   کارآموز، افزایش جمعیت را مهمترین دغدغه اکثر کشورهای جهان و یکی از پایه‌های اساسی رشد، اقتدار و توسعه اقتصادی و ... عنوان کرد و افزود: توسعه و جمعیت، لازم و ملزوم هم هستند و تلاش برای تولید ثروت و افزایش بهره‌وری، بدون وجود سرمایه انسانی، بی‌ثمر است‌.

   وی با بیان اینکه تکنولوژی، جمعیت، مسایل زیست‌محیطی و مسایل قدرت، سر و شکل جدید دنیا را متحول کرده است، بر لزوم همت عمومی برای رسیدن به نرخ باروری مناسب تاکید کرد و اظهار داشت: اگر همت عمومی و تک‌تک آحاد ملت با سیاست‌های افزایش جمعیت همراه باشد، شرایط بد اقتصادی و جمعیتی به شرایطی مناسب و ایده‌آل برای کشور در آینده مبدل خواهد شد.

   همایش مشترک جوانی جمعیت و حمایت از خانواده با مشارکت بسیج خواهران و شبکه بهداشت و درمان در سالن اجتماعات هلال احمر میانه برگزار شد و در پایان، تعدادی از مادران شاغل دارای بیشتر از ۴ فرزند، مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال نظرات