خبرهای داغ:
فرمانده پایگاه نساء حوزه ام حبیبه سپاه تبریز در گفت و گو با بسیج:
تبریز- فرمانده پایگاه نساء حوزه ام حبیبه سپاه تبریز از فعالیت ۱۰۵ غرقه اشتغال خانگی در بازارچه این پایگاه خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۷۹۸۶
|
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲

رحیمی در گفت و گو با خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، افزود: این بازارچه در راستای تحقق محله اسلامی و با هدف توانمند کردن بانوان و اقتصاد خانواده ها ایجاد شده است.

وی هدف دیگر آن را بهره مندی از مهارت بانوان و آموزش آن به دیگران، آموزش مهارت های جدید و همچنین احصای عرصه فعالیت آن ها و معرفی برای دریافت وام های اشتغال خانگی عنوان کرد.

رحیمی اضافه کرد: این بازارچه در آغاز کار من در پایگاه و شیوع کرونا در قالب چندین غرفه و با شناسایی افرادی که در راستای مشاغل خانگی فعال هستند در کنار برگزاری مراسم ها ایحاد و به مدت چند ساعت دایر می شد.

وی ادامه داد: با استقبال مردم از بازارجه و در راستای رونق آن ها، برپایی آن را به صورت ماهانه برگزار کردیم که به تدریج عرصه های عرضه شده نیز بیشتر شد که اکنون به ۱۰۵ غرفه رسیده است.

رحیمی توجه به تربیت نوجوانان و جوانان و آشنایی آن ها با فرهنگ و معارف را از دیگر فعالیت های پایگاه نسا نام برد و گفت: تلاش داریم با برنامه های حذاب، سازنده و تربیتی و در راستای ذائقه نوجوانان مباحث تربیتی را ارایه کنیم که در راستا از کارشناسان زبده و با سواد بهره می گیریم.

ااین فرمانده بسیجی ترویج سبک زندگی ساده و آموزش قناعت و خودسازی را از دیگر محورهای فعالیت های تربیتی پایگاه برشمرد و افزود: در این راستا حسن های تولد نوحوانان، جشن قبولی کنکور جوانان و ... را در پایگاه در قالب برنامه شاد و ساده و به دور از تجمل برگزار می کنیم تا یاد بگیرند با سادگی نیز می توان جشن ها و شادی ها را برگزار کرد.

رحیمی همچنین برگزاری اردو های تفریحی و مذهبی و راهیان نور را از دیگر فعالیت های پایگاه خواند و تاکید کرد: اعضای پایگاه و نوجوانان با حضور در این اردوها زندگی جمعی و سختی ها و شرایط راه و دوری از خانه را در این اردوها تجربه می کنند و آگاه می شوند که همیشه زندگی ام نیست که خانواده ها به راحتی تامین و در اختیار آن ها قرار دهند و مشارکت و تجربه های گروهی تمرینی برای حضور اجتماعی آن ها و تجربه شرایط است.

وی به برگزاری کلاس های آموزشی، تقویتی، کنکور نیز در پایگاه اشاره و بیان کرد: نوجوانان و جوانان با حضور در این کلاس ها و استفاده از تجارب مربیان خود برنامه های درسی خود را علاوه بر مدرسه فرا می گیرند.

رحیمی همچنین حلقه های صالحین را نیز بهترین بستر برای حضور نوجوانان و جوانان دانست و گفت: تاکنون بالغ بر ۶۰ نیروی متعهد در این حلقه ها تربیت و کادرسازی شده که اکنون برخی از آن ها فرمانده واحد دانش آموزی شده اند.

وی کمک به نیازمندان و تامین بسته های معیشتی، اهدای بسته های تحصیلی، اهدای کمک جهیزیه و تحت پوشش قرار دادن برخی از خانواده های نیازمند به تعداد معدود و مساعدت آن ها با کمک خیران و مردم از دیگر برنامه های پایگاه در طول سال و مناسبت ها برشمرد.

پایگاه نساء حوزه ام حبیبه سپاه تبریز از جمله پایگاه های برگزیده طرح اسوه بسیج مساجد و محلات است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار