خبرهای داغ:
آیت الله شعبانی:

بسیجی بدون داشتن آرمان مقدس معنا ندارد

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه بسیجی بدون داشتن آرمان مقدس معنا ندارد، گفت: به طور قطع یک بسیجی نسبت به تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی دغدغه‌مند است.
کد خبر: ۹۵۵۸۹۵۲
|
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی در دیدار مسئولین سپاه انصارالحسین(ع) و سپاه ناحیه همدان و جمعی از بسیجیان فعال و نخبه که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با گرامیداشت سالروز تشکیل سازمان بسیج مستضعفین ضمن تقدیر از فعالیت‌های اثربخش بسیجیان اظهار کرد: از همه فعالیت‌های بسیج که برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی انجام می‌شود تشکر می‌کنیم و امیدوارم همه زحمات شما خالصانه موجبات کسب رضایت خداوند را فراهم کند.

وی با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) با بیان اینکه این بانوی بزرگ اسلام نسبت به نبودن اختلاف و وجود وحدت در جامعه اسلامی توجه‌ ویژه‌ای دارند، عنوان کرد: اگر ولایت در جامعه حذف شود، جامعه به ۷۲ فرقه می‌رسد و اگر فرقه‌های متعدد در جامعه ایجاد شد آن جامعه سعادتمند نمی‌شود و جنگ و خون‌ریزی نتیجه تعدد فرقه‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در تبیین نکته‌های مهم خطبه فدکیه، نبود ولایت را عاملی برای گرفتاری‌ها، جنگ و خونریزی‌ها و درگیری‌های داخلی جامعه اسلامی دانست و افزود: این ایام بهترین زمان است تا خطبه فدکیه را مطالعه کنیم.

وی در بیان دیگر نکته‌های مهم خطبه فدکیه عنوان کرد: بنا به سفارش حضرت زهرا(س) اگر انسان سست باشد و دنبال آسایش و عافیت طلبی باشد نمی‌تواند در تحقق حق در جامعه موفق باشد.

شعبانی با تاکید بر اینکه بسیجی بدون داشتن آرمان مقدس معنا ندارد، افزود: مگر می‌شود کسی بسیجی باشد، اما آرمان‌های بلند الهی نداشته باشد؟ مگر می‌شود کسی بسیجی باشد و شخصیت بسیجی داشته باشد اما نسبت به اعتلای کلمه الله بی‌توجه باشد؟ به طور قطع یک بسیجی نسبت به تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی دغدغه‌مند است.

وی با بیان اینکه تحقق آرمان‌های الهی با سستی و عافیت‌طلبی امکانپذیر نیست، گفت: کدام پیامبری با سستی موفق شده است؟ کدام جامعه‌ای با تن‌آسایی و سستی‌ها توانسته است به اهداف بلندش برسد؟ عافیت‌طلبی آسیب بسیار بزرگی برای انسان است و این نکته‌ای است که باید به آن دقت کرد.

* بهترین الگوهای مردمی‌سازی برای پیشبرد اهداف نظام  مسئله بسیج است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بسیج یک نهاد مردمی است و بهترین الگوهای مردمی‌سازی برای پیشبرد اهداف نظام  مسئله بسیج است، تصریح کرد: ای کاش مسئولین ما می‌توانستند از این الگو در حل معضلات امروز جامعه استفاده و بهره‌برداری کنند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج موفقیت‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف رقم زده است، به کارکردهای مهم این نهاد مردمی اشاره و بیان کرد: بسیج در همه عرصه‌های مهم در سیل، زلزله ، آبرسانی، محرومیت زدایی و... حضور دارد و هرگاه خلأیی در جامعه احساس می‌شود، این بسیج است که در میدان برای خدمت‌رسانی حضور داشته و این حضور هم موفق بوده است.

شعبانی با بیان اینکه بسیج توانسته الگوی موفقی در خدمت‌رسانی و حل معضلات کشور ارائه کند، افزود: ای کاش در مسئله مسکن هم می‌توانستیم از این الگوها بهره‌برداری کنیم؛ اعتقاد دارم اگر مصلی همدان که نیمه کاره مانده بود با بسیج پیش برده بودیم امروز کار آن تمام شده بود؛ مشکل ما این بود که اداری پیش می‌رویم و می‌خواهیم اداری مشکلات را حل کنیم نه فقط در مصلی که در بسیاری دیگر ازعرصه‌ها اینچنین است.

وی اضافه کرد: بسیج استمرار حرکت نورانی در گذشته است و بسیجیان نباید تعلق خاطر به گذشته نورانی موجود را فراموش کنند که این مسیر استمرار مسیر شهدا است چرا که اکثریت شهدای ما بسیجی هستند و بسیجیان جای این شهدا نشستند و اگر می‌خواهند مثل شهدا زندگی کنند باید با همان شکل باشند و با همان انگیزه وارد بسیج شوند و با همان قدرت و مقاومت کار بسیج را به پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه نیازمند ارتباط و هم‌افزایی بین مساجد و پایگاه‌های بسیج هستیم، خاطرنشان کرد: بسیجی باید بداند، آبروی بسیج به اخلاق و رفتار او گره خورده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات