خبرهای داغ:
همایش بزرگداشت سالروز عملیات طریق القدس، آزادسازی بستان و شکست حصر سوسنگرد با حضور جمع زیادی از نقش آفرینان این عملیات، در سالن ایثار مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۰۴۹۱
|
۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، همایش بزرگداشت چهل و سومین سالروز عملیات طریق القدس، آزادسازی بستان و شکست حصر سوسنگرد با حضور جمع زیادی از رزمندگان قمی نقش آفرین در جبهه سوسنگرد و دشت آزادگان برگزار شد.

در ابتدای این همایش، سیدمهدی رضویان مسئول سازمان بسیج پیشکسوتان جهاد و شهادت استان قم در سخنانی با گرامیداشت ایام هفته بسیج و تسلیت ایام فاطمیه و سالروز شهادت دانشمند شهید محسن فخری زاده، بسیج را از یادگار‌های ماندگار حضرت امام خمینی(ره) و تفکر بسیجی را استمرار فرهنگ عاشورا، عامل پیروزی جبهه مقاومت و زمینه ساز ظهور دانست و از حضور حداکثری پیشکسوتان نیرو‌های مسلح در این همایش تقدیر کرد.

همچنین سردار مهدی کبیری‌پور جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) طی سخنانی با گرامیداشت ایام هفته بسیج، اظهار کرد: تفکر بسیج، همان تفکر ارزشمندی است که امام راحل (ره) آن را بنیان نهاد و در همه عرصه‌ها پیروزی و سرافرازی را برای ملت بزرگ ایران به ارمغان آورد.

وی افزود: امروز این تفکر ارزشمند و شورآفرین، موجب پیروزی‌های گسترده در جبهه مقاومت شده و ان شاءالله با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تا عصر ظهور حضرت حجت (عج) و نابودی مستکبران عالم، پیش خواهد رفت.

همایش بزرگداشت سالروز عملیات «طریق‌القدس» در قم برگزار شد

در این همایش، محمدجعفر اسلامی و محمدجواد خوانساری دو تن از فرماندهان پیشکسوت جبهه سوسنگرد و بستان خاطراتی را از شکست حصر آبادان در ۲۶ آبان سال ۱۳۵۹ و عملیات طریق القدس، آزادسازی بستان در هشتم آذر سال ۱۳۶۰ بازگو کردند؛ همچنین محمد تقی ارزندی پیشکسوت دفاع مقدس جزییات بیشتری از این عملیات را با استفاده از نقشه عملیاتی تشریح نمود.

شعرخوانی مجتبی خرسندی از شاعران بسیجی در وصف حضرت زهرا (س) و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اجرای هنری گروه سرود و حماسه سرایی بین المللی جانبازان قمر بنی هاشم (ع) و مرثیه سرایی علی بابکی جانباز ۷۰ درصد و خاطره گویی وی از لحظه شهادت تعدادی از شهدا، از دیگر بخش‌های مراسم فوق بود.

همایش بزرگداشت سالروز عملیات «طریق‌القدس» در قم برگزار شد

انتهای پیام/

ارسال نظرات