رئیس مجمع نمایندگان تهران:

شهید مدرس ظلم ستیز بود/امروز جنگ بین دو تفکر مستکبران غرب و اندیشه امام (ره) است

رئیس مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه شهید مدرس (ره) ظلم ستیز بود گفت: امروز در فلسطین جنگ بین حماس و اشغالگران نیست بلکه جنگ بین تفکر مستکبران غرب و اندیشه امام خمینی(ره) است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۵۶۰۵۹۹
|
۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در آیین نکوداشت هشتاد و ششمین سالگرد شهادت آیت الله سید حسن مدرس (ره) که در محل زیارتگاه ایشان برگزار شد گفت: اولین نکته که در اینگونه نشست ها وجود دارد پاسداری از خون شهدا و زنده کردن راه شهدا و تقویت بنیادهای اعتقادی است که شهدا برای آن خون دادند.

نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان تهران ادامه داد: شهید مدرس (ره) ۱۰ سال تبعید را به جان خرید. شکنجه‌ها را و دیگر مشکلات را تحمل کرد و امروز ما باید از مدرس، از جهاد مدرس، از ایثار مدرس، از مقاومت مدرس و از شهامت و شجاعتت و فقه او تجلیل و به نسل آینده معرفی کنیم.

وی افزود: تجلیل از شهید مدرس (ره) تجلیل از این ارزشها است و شرکت در این گونه مراسم تعظیم شعائر است و تعظیم شعائر، تحکیم قرآن است و شرکت ما در این مراسم قدردانی از مجاهدت‌ها و فداکاری ها است.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: شهید مدرس (ره) برای عظمت این ملت فداکاری کرد و ما باید کتابها و  تفکرش را نشر دهیم و نکته دیگر که بر اهمیت و دلیل حضور در این مراسمات می‌افزاید، معرفی و تبیین میراث فرهنگی این ملت است چرا که میراث فرهنگی غنی داریم و صاحب یک تمدن و ادبیات قوی هستیم و معارف بسیار عمیق اسلامی را در اختیار داریم و باید از آنها پاسداری کرد.

معلمان و اساتید دانشگاهها و حوزه‌های علمیه شهید مدرس ها را معرفی کنند

وی با بیان اینکه شهید مدرس ها، میراث معنوی ما هستند تبیین کرد: ما در برابر نسل آینده مسئول هستیم و بیش از همه معلمان و اساتید در مدارس و دانشگاهها و حوزه‌های علمیه مسئول هستند که شهید مدرس ها را بشناسانیم و امام (ره) را معرفی کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان تهران با تأکید به اینکه نباید دنبال الگوهای غربی باشیم گفت: ما باید الگوهای مناسب را به جوانان معرفی کنیم چرا که ما هم مسئول هستیم. بویژه که فضای مجازی تا حدودی ذهن‌ها را تغییر داده است و نباید بی تفاوت بود.

وی اظهار کرد: بسیاری از بچه‌های ما فوتبالیست‌ها را خوب میشناسند اما بوعلی سینا و شهید مدرس (ره) را چقدر میشناسند؟! و ضرورت است که بیش از این اقدامات فرهنگی انجام شود.

حجت‌الاسلام تقوی گفت: شهید مدرس (ره) اهل اردستان اصفهان است و تا شش سالگی در این شهر بود و بعد با راهنمایی جدش به شهر الرضا می رود و در مرحله بعد وارد حوزه علمیه اصفهان و مدت هفت سال هم در مکتب فقها و علمای نجف شاگردی می کند و در  مکتب تربیتی آیت‌الله العظمی میرزا حسن شیرازی، صاحب فتوای معروف تحریم تنباکو شاگردی می کند.

شهید مدرس (ره) محصول تربیتی مکتب آیت الله العظمی سید حسن شیرازی است

وی افزود: مکتب آیت الله شیرازی، شخصیت‌های بزرگی را تربیت کرد و میرزا محمد تقی شیرازی که در استقلال عراق نقش بسیار مهمی داشته است و شیخ عبدالکریم حائری یزدی، مؤسس حوزه علمیه قم و میرزا حسین نائینی از فقه‌های بزرگ و قله‌های فقاهت در مکتب مرحوم آیت الله شیرازی شاگردی کرده‌اند و شهید شیخ فضل الله نوری نیز در این مکتب تربیت شده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مرحوم حاج شیخ ابوالحسن اصفهانی مدیسه‌ایی مرجع تقلید شیعیان جهان در یک دوره شاگرد همین مکتب بوده و شهید مدرس (ره) هم در این مجموعه شخصیتش شکل گرفت و باید در خدمت استاد بود تا شخصیت انسان قوی و مستحکم شود

وی بیان داشت: امام (ره) آمد و روح در کالبد یخ زده و فسرده این ملت دمید و مردم را به حرکت درآورد و انقلاب ما پیروز شد و امروز در فلسطین جنگ بین حماس و اشغالگران نیست  و در جنوب لبنان هم جنگ بین حزب الله و اشغالگران نیست و در عراق و یمن هم همینطور بلکه دو تفکر در برابر هم قرار گرفتند.

 جنگ بین تفکر مستکبران غرب و اندیشه امام خمینی (ره)

حجت‌الاسلام تقوی افزود: امروز دو جریان فکری است که در مقابل هم قرار گرفتند. یک تفکر که سردمدارانش مستکبران غرب و امریکا است و یک تفکر امام (ره) و اندیشه انقلابی امام (ره) است که رو به روی هم قرار گرفتند و غربی‌ها، آمریکایی‌ها و انگلیسی‌های پلید و اشغالگران کودک کش بدانند که امروز استاد و معلم بزرگ این صحنه رهبر فرزانه انقلاب است که پرچم عزت و شرف را به اهتزاز درآورده است.

وی ادامه داد: نماینده تفکر امام (ره)، سید حسن نصرالله و مجاهدین و حزب الله و انصارالله و حشدالشعبی و بسیج دریا دل ایران و این مردم بزرگ هستند و امروز جنگ بین دو تفکر و دو تمدن است و باید به این مهم توجه داشته باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان تهران گفت: مکاتب تربیتی اسلام می‌تواند انسانها را تربیت کند و امروز آموزش و پرورش اصل است و اگر آموزش و پرورش قوی و قدرتمندی داشته باشیم و معلمان با فکر و تدبیری  داشته باشیم شخصیت‌های بزرگی تحویل این جامعه خواهد شد و باید به معلمان بیشتر توجه کنیم.

وی عنوان کرد: شهید مدرس (ره) محصول تربیتی مکتب آیت الله العظمی سید حسن شیرازی است و یکی از ویژگی‌های شهید مدرس (ره) مردم دوستی بود. مردم را باور داشت و به مردم عشق می‌ورزید و این نشأت گرفته از تفکر اسلامی است.

حجت‌الاسلام تقوی افزود: امام (ره) هم خود را خدمتگزار مردم می‌نامید و شهید مظلوم بهشتی هم فرموده بود: ما شیفتگان خدمت هستیم نه تشنه‌گان قدرت و روحانیت در طول تاریخ ثابت کرده که در صحته بوده و مبارزه کرده و هیچ گاه صحته را خالی نکرده است.

شهید مدرس (ره) برای خدا سخن می‌گفت و خدایی بود

رئیس مجمع نمایندگان تهران بیان داشت: مدرس برای خدا سخن می‌گفت و خدایی بود و هر آنچه برای رضای خدا بود انجام می داد و مقام امروز ایشان بخاطر خلوص شهید است.

وی افزود: یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مدرس (ره) این است که با آزادمنشی زندگی کرد و درس هیهات من الذله را در رفتار و زندگی‌اش به دیگران تعلیم داد و همانند مولایش حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، ظلم ستیز بود و دعوت ستمگران را اجابت نکرد.

رئیس مجمع نمایندگان تهران اظهار کرد: یکی از خصلت‌های بسیار بارز شهید مدرس (ره) این بود که از خودباختگی متنفر بود و با افراد خوباخته برخورد می‌کرد.

شهید مدرس (ره) اجازه ترویج فرهنگ غربگرایی را نمی‌داد

وی عنوان کرد: شهید مدرس (ره) اجازه ترویج فرهنگ غربگرایی را نمی‌داد و مصلحت مملکت را بر منفعت‌های گروهی و شخصی و باندی ترجیح می‌داد.

حجت‌الاسلام تقوی با بیان اینکه شهید مدرس (ره) عالم به زمان بود و زمان خودش را کاملا می شناخت خاطرنشان کرد: هر چه داریم از شهیدان داریم. راه شهدا را بشناسیم و پیروی از شهدا را مسیر زندگی خودمان قرار دهیم.

مجلس از ارکان نظام است

وی با بیان اینکه شهید مدرس در ۱۰ آذر ۱۳۱۶ هجری شمسی به شهادت رسید و به همین مناسبت این روز به نام  مجلس مزین شده است یادآور شد: مجلس از ارکان نظام است و ضرورت است همه ما در انتخابات شرکت کنیم و پای صندوق های‌ رأی برویم و افراد شایسته‌ و مناسبی را به مجلس بفرستیم.

خبرنگار افتخاری ببسیج: حوریه صادقی زیرک آباد

ارسال نظرات
پر بیننده ها