عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مقاومت راه نجات کشورهای اسلامی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: مقاومت امروز راه سربلندی گسترش و توسعه است و اینکه مقاومت راه نجات کشورهای اسلامی است درس مهمی است که از شهدا گرفتیم.
کد خبر: ۹۵۶۱۸۵۰
|
۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محسن رضایی بعدازظهر امروز در مراسم استقبال از شهدای گمنام در امیرچقماق یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا کسانی بودند که با تقدیم جان خود، آینده، آرامش و امنیت را در ایران بیمه کردند و اگر این بدن‌های پاک و مقدس نبودند صدامیان و داعشیان می‌ماندند و دشمنان در اطراف ما هر روز در کشور جنگی به راه می‌انداختند و آرامش، امنیت و اقتصاد کشور را به هم می‌ریختند.

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با اشاره به فداکاری بسیار بزرگ و عظیم شهدا ادامه داد: خداوند در قرآن می‌فرماید تصور نکنید که شهدا مرده‌اند بلکه شهدا زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند و این عظمت شهدا را نشان می‌دهد که قدرت تأثیرگذاری بر عالم هستی را دارند، آیه ۶۹ سوره زمره نیز شهدا را در ردیف پیامبران قرار داده است و بسیاری از مردم برای حل مشکلاتشان به شهدا متوسل می‌شوند.

وی با بیان اینکه شهدا با فداکاری خود علاوه بر ایجاد امنیت و آرامش، راهی به نام مقاومت برای ما باز کردند، ادامه داد: اگر این شهدا نبودند مقاومت در کشورهایی، چون عراق، فلسطین و ... شکل نمی‌گرفت و حرکت‌های انقلابی انجام نمی‌شد؛ وقتی حماس به صهیونیست‌ها حمله کرد، آن‌ها در همان ۴۸ ساعت اول اعتراف کردند که این‌ها به سبک ایرانی‌ها عمل کردند بنابراین به وضوح قابل مشاهده است که شهدا برای همه دنیا راهی برای فلاح و رستگاری باز کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: همه قدرت‌هایی که در جنگ‌های جهانی دور هم جمع می‌شوند و صف‌آرایی می‌کنند، امروز در مقابل یک ملت کوچک، اما با یک ایمان بزرگ در غزه جمع شده‌اند، اما کاری از پیش نمی‌برند، زیرا ملت غزه درس مقاومت را خوب فرا گرفته است.

رضایی افزود: همین امروز دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به غزه صلح و امنیت جهانی به خطر افتاده است برای موارد بسیار نادری سازمان ملل چنین موضعی گرفته و این حادثه بزرگی است که مقاومت به وجود آورده و این مقاومت از ایران نشأت گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مقاومت، پایان سلطه رژیم‌های متجاوز، اشغالگر، مستکبر و پایان ظلم و ستم است، تصریح کرد: مقاومت امروز راه سربلندی گسترش و توسعه است و اینکه مقاومت راه نجات کشور‌های اسلامی است درس مهمی است که از شهدا می‌گیریم.

رضایی با تأکید بر اینکه هزینه مقاومت بسیار کمتر از تسلیم شدن است، ادامه داد: در دوره‌های مختلف در تاریخ تمدن ایران به خاطر تسلیم شدن دولت‌های ایران در برابر آمریکا و شوروی و انگلیس و ... فاجعه بزرگی به بار آمد و اگر ملت ایران امروز مقاومت می‌کند به این دلیل است که می‌داند که هزینه مقاومت کمتر از تسلیم شدن‌هایی است که تاریخ و فرهنگ ما را از بین بردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مقاومت امروز به یک نظریه و یک تمدن تبدیل شده است، گفت: تمدن، فرهنگ و اقتصاد ملت ایران در ادوار مختلف تاریخ به واسطه تسلیم شدن در برابر قدرت‌ها تاراج شده و امروز ملت ایران این تجربه را دوباره تجربه نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از مردم یزد به خاطر حضور در مراسم استقبال شهدای گمنام گفت: بار‌ها و بار‌ها غیرت و شجاعت جوانان یزدی را در برهه‌های مختلف به ویژه در جنگ تحمیلی دیدم و این روحیه شهادت پروری و شهادت طلبی شما جای قدردانی دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار