مراسمات خانگی عزاداری دهه دوم فاطمیه درشهرستان نیکشهر برگزارشد.
کد خبر: ۹۵۶۲۳۰۲
|
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیکشهر،سرهنگ حسین نکوئی رئیس هیئت امناهای مذهبی شهرستان نیکشهر گفت: این مراسمات به عنوان یک فرصت برای تعمق در احادیث و سیره حضرت فاطمه و ارتباط بیشتر با اصول دینی و اخلاقی همچنین در خصوص تلاش برای عدالت و کمک به نیازمندان مورد تاکید قرار می‌گیرد. به همین منظور مراسمات دهه دوم فاطمیه در منازل دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت به مدت ۱۰ شب در شهرستان نیکشهر برگزار شد.

وی افزود: در بسیاری از خانه‌ها مسلمانان به صورت خصوصی مراسمات فاطمیه را برگزار می‌کنند. این مکان‌ها فرصتی است که خانواده‌ها و دوستان جمع شوند و در محیط خانه عزاداری و مراسمات را انجام دهند.

رئیس هیئت امناهای شهرستان نیکشهر تصریح کرد: ایام فاطمیه که آن را بسیاری به عنوان دهه فاطمیه نیز می‌شناسند یک دهه مهم در تقویم زندگی مسلمانان جهان هست است به همین منظور بسیاری از مسلمانان با چاپ بنر ایام فاطمیه را به دیگران و خود تسلیت می‌گویند.

نکوئی درادامه بیان کرد: در عظمت و بزرگی حضرت زهرا همین بس که در نسب خانوادگی شهره جهان است زیرا پدری چون حضرت محمد(ص) اولین فرد جهان هستی در کمال و فضایل و مادری چون خدیجه کبری یکی از زن‌های کامله جهان هستی و دومین مسلمان و فداکارترین فرد در راه اسلام و همسری چون امیر مومنان علی(ع) که به منزله جان پیامبر و برترین انسان بعد از ایشان است و فرزندانی چون حسنین و زینبین دارد.

این مقام مسئول در ادامه اذعان کرد: به گفته عباس محمود العقاد المصری یکی از علمای اهل سنت در هر دینی یک چهره از زن کاملی وجود دارد که همه آن را تقدیس می‌کنند و گویا او نشانه خداوند بین مردان و زنان است در مسیحیت چهره مریم پاکدامن و در اسلام لاجرم آن چهره کامل فاطمه بتول است.

ارسال نظرات