مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی

مساجد نقش کلیدی در تربیت نسل طاهر دارد

تبریز- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: مساجد مرکز تربیت نسل طیب و طاهر بوده و می‌تواند نقش کلیدی در شرایط حاضر ایفا کند.
کد خبر: ۹۵۶۲۵۴۹
|
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در جلسه همایش هیئت امنای مساجد هریس ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به کارکرد فرهنگی مسجد اظهار کرد: عدم توجه به کارکردهای مختلف از جمله اجتماعی و فرهنگی مسجد، شرایط فعلی جامعه را بار آورده و باید برای این موضوع فرهنگ‌سازی لازم صورت پذیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آذربایجان شرقی بیان کرد: یاد و نام شهیدان هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافعان حرم، شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و شهدای غزه را گرامی داشته و از خداوند متعال برایشان علو درجات مسالت داریم.

حجت الاسلام  حسینی با بیان اینکه ائمه محترم جمعه که سنگربانان دینی وفرهنگی هستند، ادامه داد: مساجد مرکز تربیت نسل طیب و طاهر بوده و می‌تواند نقش کلیدی در شرایط حاضر ایفا کند، احیای نقش مسجد یکی از الزامات است؛مسجد، محور تمام فعالیت‌هاست و درصدد احیای کارکردهای همه جانبه مساجد هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای رهایی از شرایط پیش آمده در جامعه، باید زندگی حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهیم، گفت: امروز باید در ایام فاطمیه سیره حضرت زهرا س را مورد بررسی قرار داده تا از نکته به نکته زندگی این بانو در شرایط حاضر درس بگیریم.

وی با اشاره به برنامه‌های مختلف اداره‌کل اوقاف برای آگاه‌سازی جوانان و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اظهار کرد: تنها سلاح مقابله با جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن بصیرت، آگاه‌سازی، روشنگری و جهاد تبیین است، باید قدرت تمیز حق و باطل در جوانان عزیز ارتقا یابد.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: کارکرد عبادی، تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و ... مساجد یکی از کارکردهای مهمی بوده که باید در این راستا فرزندانمان را آگاه سازیم و اقدامات ویژه ای اتخاذ کنیم تا شاهد گام های موثری باشیم و مسجد را دژ مستحکمی در برابر آسیب های فرهگنی و اجتماعی قرار دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در بخشی از سخنان خود با اشاره به برگزاری برنامه های این اداره در راستای کنگره 10 هزار شهید استان گفت: کنگره 10 هزار شهید استان یکی از برنامه های ارزشمندی بوده که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان هم به سهم خود برنامه های متعددی در این راستا برگزار کرده است و قرار است اقداماتی را نیز اجرایی کند.

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه  آذربایجان شرقی، امروز پایگاه های مقاومت بازوی فرهنگی مسجد است که باید برای تقویت توان آن تصمیمات لازم اتخاذ شود.

ارسال نظرات