اختصاص ۲۵ هکتار زمین برای اجرای طرح جوانی جمعیت در استان اردبیل

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اختصاص ۲۵ هکتار زمین به نام شهرک امام رضا (ع) در نمین به متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۶۲۸۵۲
|
۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

اختصاص ۲۵ هکتار زمین برای اجرای طرح جوانی جمعیت در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محبوب حیدری اظهار کرد: به دلیل کمبود زمین ملی و دولتی در شهرستان‌های اردبیل، نیر و سرعین، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با اختصاص ۲۵ هکتار زمین مرغوب در شهرستان نمین بنام شهرک امام رضا (ع) به عنوان نزدیک‌ترین منطقه به مرکز استان در حال اجراست.

وی افزود: در قالب طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در استان اردبیل تاکنون یک هزار و ۶۶۷ خانواده متقاضی دارای سه فرزند و بیشتر بر اساس ماده چهار قانون حمایت از جوانی جمعیت برای دریافت زمین در استان اردبیل ثبت‌نام کردند که زمین مورد نیاز آنها در قالب ۳۰۰ قطعه به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به ثبت‌نام خانواده‌های چهار فرزندی در طرح جوانی جمعیت گفت: ۳۶۰ خانواده چهار فرزندی زیر۲۰ سال نیز در این طرح ثبت‌نام کردند که هزینه آماده‌سازی زمین برای این متقاضیان رایگان است.

حیدری ادامه داد: در ساخت شهرک امام رضا (ع) فضای آموزشی، بهداشتی و درمانی، مراکز تفریحی، خدماتی و اداری جهت آسایش و رفاه ساکنان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل درباره آخرین وضعیت طرح‌های در حال ساخت نهضت ملی مسکن شهرستان نمین تصریح کر: از مجموع ۲۰۴ واحد نهضت ملی مسکن در نمین ۴۸ واحد به‌صورت پنج قطعه چهار واحدی در هفته دولت سال جاری افتتاح شد و عملیات نازک‌کاری ۲۰ واحد دیگر هم شروع شده که در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات احداث ۴۰ واحد مسکن در شهرستان نمین در مرحله اتمام اسکلت و ۴۰ واحد دیگر هم در مرحله اتمام سقف اول با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد است ، علاوه بر این ۷۶ واحد مسکونی هم در این شهرستان در قالب گروه ساخت چهار واحدی تحویل بنیاد مسکن شده که ۴۸ واحد آن در مرحله خاک‌برداری و پی‌کنی است.

به گزارش بسیج، طرح نهضت ملی مسکن، از سوی دولت و با هدف خانه‌دار کردن اقشار جامعه در سال جاری ارائه شده و هدف نهایی آن ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال آینده در کشور است.

بر این اساس سقف تسهیلات مسکن براساس مناطق مختلف شهری و روستایی اعلام شده و قرار بر این است که تسهیلات این طرح بر اساس قیمت تمام شده مسکن در مناطق مختلف تعیین شود.

سقف وام نهضت ملی مسکن در اردبیل ۵۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌های استان ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات