خبرهای داغ:

۱۴۹ شهید گمنام مهمان مردم کرمانشاه هستند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، آمار شهدای گمنام تدفین شده در استان را ۱۴۲ شهید اعلام کرد و گفت: در حال حاضر هفت شهید خوش‌نام دیگر مهمان استان هستند.
کد خبر: ۹۵۶۳۰۸۹
|
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، سردار بهروز خوشبخت، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه اظهار کرد: ستاد مراسم تشییع ۲۸۰ شهید گمنام در ستاد کل نیروهای مسلح کشور تشکیل شده و نظیر همین ستاد نیز در استانداری کرمانشاه به ریاست استاندار و دبیری اداره‌کل حفظ آثار در راستای برنامه‌‌ریزی‌های لازم برای تشییع و تدفین شهدای گمنام مهمان استان برگزار شد. 

وی از میزبانی مردم استان کرمانشاه از هفت شهید گمنام سخن گفت و افزود: بیش از ۲۰ نقطه در استان آمادگی خود را در راستای تدفین شهدای خوش‌نام گرانقدر اعلام کردند که بعد از کارشناسی‌های صورت گرفته ۱۵ نقطه حائز شرایط لازم شناسایی و در جلسه کمیسیون استانی ۱۱ نقطه مصوب و به تهران ارسال شد که در نهایت ۷ نقطه در استان کرمانشاه برای مراسم تدفین شهدای گمنام تعیین شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تصریح کرد: آیین تشییع و تدفین ۲۸۰ شهید گمنام(۱۱۰ شهید در تهران و ۱۷۰ شهید دیگر در مراکز استان‌ها) به صورت سراسری و همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

 وی در خصوص جزئیات مراسم تشییع و تدفین این شهدا، اضافه کرد: یکی از این شهدا ۲۶ آذرماه ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه در استانداری کرمانشاه، یک شهید ساعت ۹ صبح ۲۷ آذرماه در دانشگاه فرهنگیان، یک شهید ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه ۲۷ آذرماه‌ در دانشگاه صنعتی، یک شهید ساعت ۹ صبح ۲۸ آذرماه در مرکز پشتیبانی ستاد سپاه حضرت نبی اکرم(س) استان، یک شهید ساعت ۱۱ در تاریخ ۲۸ آذرماه در مرکز آموزشی کربلا، یک شهید ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه ۲۸ آذرماه در ناحیه مقاومت بسیج کرمانشاه و شهیدی دیگر در اسلام آبادغرب بخش حمیل تدفین خواهند شد. 

خوشبخت آمار شهدای گمنام تدفین شده در استان کرمانشاه را ۱۴۲ شهید اعلام کرد و گفت: در مجموع با این هفت شهید؛ ۱۴۹ شهید گمنام مهمان مردم کرمانشاه هستند.

وی در تشریح برنامه تشریح و تدفین شهدای گمنام در شهر کرمانشاه، اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور، مراسم تشییع شهدای گمنام ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح روز یکشنبه ۲۶ آذرماه از میدان آیت‌الله کاشانی به سمت مسجد جامع برگزار و حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه نیز سخنران این مراسم است.

خوشبخت یادآور شد: مراسم وداع با شهدای عزیز ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه شب ۲۵ آذرماه در حسینیه حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اشاره‌ای به بحث یادمان‌های دفاع مقدس داشت و گفت: در سطح استان کرمانشاه ۴۲ یادمان شهدا در مناطق عملیاتی و در سطح شهرستان‌ها داریم که یک مکان معنوی و محل زیارت برای مردم محسوب می‌شوند. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار