آغاز طرح زمستانه شهرداری زنجان با ۸۰۰ نیروی آماده

زنجان - شهردار زنجان گفت: شهرداری با ۸۰۰ نیروی آماده به استقبال طرح زمستانه می‌رود و طبق برنامه ریزی،‌ ناوگان مورد نیاز برای خدمت رسانی به شهروندان به کار گرفته می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۳۱۳۳
|
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳

آغاز طرح زمستانه شهرداری زنجان با ۸۰۰ نیروی آماده

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان علیرضا فیروزفر امروز در مانور عملیات زمستانی شهرداری درجمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرداری زنجان از اواسط تابستان با تشکیل جلسات منظم، برنامه ریزی لازم را برای عملیات زمستانی انجام داده است.

وی بیان کرد: با تحولی که در سیستم عملیات زمستانه شهر از سال قبل انجام شد تا حدود زیادی توانستیم استفاده از نمک و ماسه را از خیابان‌ها حذف کنیم و عملیات زمستانی را با محلول پاشی و استفاده از ظرفیت ۲ کارخانه محلول شهر زنجان انجام دهیم.

شهردار زنجان گفت: در صورتی که حجم بارش برف بیشتر باشد نمک و ماسه پاشی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ۱۹۵ دستگاه ماشین آلات به صورت آماده برای عملیات زمستانی سال‌جاری در نظر گرفته شده است.

فیروزفر ادامه داد: تعداد دستگاه‌های مکانیزه نمک پاش شهر زنجان سال گذشته ۱۱ مورد بود که این تعداد امسال به ۱۵ مورد افزایش یافته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است.

وی به کارگیری نمک پاش را در صرفه جویی نیروی انسانی، حجم نمک و ماسه پاشی موثر دانست و گفت: امسال برف روبی پیاده رو‌ها و معابر اصلی نیز پیش بینی شده و نسبت به خرید دستگاه‌های مورد نیاز اقدام شده است.

شهردار زنجان گفت: ۱۵ نمک پاش، ۱۲ مینی لودر، ۱۸ تیغه برف‌روب، ۱۰ گریدر، ۷۵ دستگاه خاور برای معابر فرعی و کوچه‌های تنگ، ۷ نیسان، ۱۱ لودر، ۲۳ تانکر برای محلول پاشی معابر برای سال‌جاری آماده شده است.

وی در ادامه افزود: در سال‌جاری ۸۵ هزار کیسه ماسه و نمک برای زمستان تدارک دیده شده است که طبق برنامه ریزی‌ها در مخازن سطح شهر برای استفاده شهروندان قرار داده خواهد شد.

شهردار زنجان با اشاره به آبگرفتگی ۱۵۰ نقطه شهر زنجان بیان کرد: برای اولین بار در یکسال احداث ۶ کانال اصلی را در شهر آغاز کردیم که پروژه آن‌ها رو به اتمام است.

وی ابراز کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم در هنگام بارش برف سنگین و برای انجام کار‌های ضروری خود صبر و شکیبایی لازم را داشته باشند تا عوامل شهرداری معابر را پاکسازی و آماده عبور و مرور کنند و توصیه می‌شود شهروندان از ناوگان عمومی است و در صورت بروز بحران هماهنگی‌های لازم نیز با مدیریت بحران استان برای خدمت رسان بهینه انجام خواهد گرفت.

 

فاطمه عسگری 

ارسال نظرات
آخرین اخبار