مدیر آموزش و پرورش ساوه گفت: مردم شهیدپرور کشورمان در هشت سال دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید دانش اموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند که تمام این شهدا هم اکنون اسوه‌ای برای نسل‌های آینده هستند.
کد خبر: ۹۵۶۳۱۴۵
|
۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛ اصغر قراخانلو مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه در ویژه برنامه «دوستی با شهدا» که‌ در سالن ورزشی دانشگاه آزاد ساوه برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دانش‌آموز گفت: مردم شهیدپرور کشورمان در هشت سال دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند.

وی شهدا را الگو و اسوه‌ای برای نسل‌های آینده دانست و افزود: دانش‌آموزان با الهام گرفتن از شهدا می‌توانند باعث عزت و سربلندی دین اسلام و اعتلای روز افزون ایران اسلامی شوند و در این خصوص الگوگیری از راه شهدای دانش‌آموز بسیار ضروری است.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان ساوه با بیان اینکه طرح‌های «دوستی با شهدا» و «دوست شهیدت کیه»، و چهار یادواره شهدا در مدارس این شهرستان برگزار شده است، تصریح کرد: وظیفه نسل امروز، صیانت از آرمان‌های شهدا است و دانش‌آموزان امروز باید ادامه دهنده راه شهدای دفاع مقدس باشند و با تلاش و کوشش در عرصه‌های علم و دانش به دنیا ثابت کنند که فرهنگ و تفکر بسیجی و ولایتمداری همیشه زنده و جاوید است.

شهدا چراغ راه برای آینده ما هستند

حجت‌الاسلام میثم انصاری‌نژاد، از مؤسسه روایت سیره شهدا قم نیز در این برنامه گفت: امروز شهدای دانش‌آموز به عنوان یک الگوی رفتاری و راه و رسم زندگی برای سایر دانش‌آموزان کشور تبدیل شده‌اند تا ایران فردا بازهم به نوجوانان افتخار کند.

وی افزود: شهدا چراغ راه برای آینده ما هستند و دانش‌آموزان برای نقش آفرینی در مسیر توسعه کشور می‌توانید از شهدا الگو‌برداری کنند تا به اهداف خود در زندگی فردی و اجتماعی برسند.

انصاری‌نژاد با اشاره به زندگ نامه شهیده «زینب کمایی» گفت: زندگی «زینب کمایی» روایتی است، خواندنی که هم رشادت‌ها و مقاومت زنان را در مقابل رژیم شاهنشاهی به تصویر می‌کشد و هم ظلم و رفتار وحشیانه مخالفان انقلاب را بیان می‌کند. آنجا که دختر ۱۴ ساله‌ای را فقط به جرم عشق به امام خمینی و انقلاب با چادرش خفه می‌کنند و این چنین مظلومانه او را به شهادت می‌رسانند.

وی ادامه داد: به سفارش حضرت امام(ره) به جوان‌ها، دوشنبه و پنجشنبه‌ها را روزه می‌گرفت و این شهیده والامقام خیلی مقید به انجام برنامه‌های خودسازی بود اما دوست داشت توصیه‌های اخلاقی آقای مطهر را بداند و به آن‌ها عمل کند.

این راوی سیره شهدا گفت: زینب دختر چهارده ساله دانش‌آموز به خاطر عشق به امام و انقلاب مظلومانه به دست منافقین به شهادت رسید و دانش‌آموزان ما باید با نگاه به زندگی این شهدای دانش آموزمسیر صحیحی برای زندگی خود انتخاب کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات