خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

عمل به آیات قرآنی؛ نجات‌بخش جامعه است

تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که فهم آیات قرآنی مقدمه عمل به رهنمودهای کلام الله مجید است، گفت: عمل به آیات قرآنی؛ نجات‌بخش جامعه است.
کد خبر: ۹۵۶۳۸۴۲
|
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم در محفل انس با قرآن که به همت کانون فرهنگی هنری ابوذر دوزدوزان و دیگر نهادهای فرهنگی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: نیاز امروز جامعه توجه و عمل به آیات قرآنی در تمام شئون زندگی است.

وی با بیان این‌که مهجوریت قرآن در جامعه منجر به بروز آسیب‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی می‌شود، گفت: جامعه قرآنی همواره مردم را به سمت سعادت و زندگی بهتر رهنمون می‌سازد، اما آیا توانسته‌ایم جامعه قرآنی به معنای واقعی کلمه را محقق سازیم؟

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در کشور گفت: متأسفانه این مطالبه رهبری با موازی‌کاری نهادهای فرهنگی و متولی امور قرآنی در کشور بر زمین مانده است، هنوز آمار دقیقی از میزان حافظان قرآنی در استان وجود ندارد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که سهم هر دستگاه و نهاد قرآنی و فرهنگی در تحقق مطالبه مهم رهبری باید مشخص و پیگیری شود، افزود: برپایی محافل انس با قرآن در ایام مختلف سال؛ می تواند آحاد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان را به سمت قرائت و حفظ قرآن کریم سوق دهد.

وی با تقدیر از همت جمعی متولیان شهرستان سراب و شهر دوزدوزان و همچنین ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در برپایی این محفل نورانی و قرآنی خاطرنشان کرد: شهر دوزدوزان همواره در طول تاریخ به عالم‌پروری و خیرین نیک‌اندیش خود مشهور بوده است. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی در محفل انس با قرآن که به همت کانون فرهنگی هنری ابوذر دوزدوزان و دیگر نهادهای فرهنگی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حدود 100 پایگاه قرآنی در سطح مساجد استان فعال است که به صورت تخصصی فعالیت‌های قرآنی را پیگیری می کنند. 

مرتضی شفیعی، از اجرای طرح تلاوت نور در بیش از 250 مسجد دارای کانون فرهنگی هنری استان خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال تحقق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «هر مسجد؛ یک پایگاه قرآنی» در سطح استان هستیم.

وی با اشاره به این‌که 1442 کانون فرهنگی هنری و 77 کانون تخصصی خواهران در مساجد شهری و روستایی استان فعال هستند، گفت: برگزاری محافل انس با قرآن و کرسی‌های تلاوت با بهره‌مندی از سبک‌های به‌روز و جذاب در ایام مختلف سال در دستور کار ستاد کاون‌های مساجد استان قرار دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با تقدیر از همت جمعی کانون‌های مساجد شهر دوزدوزان در برگزاری محفل انس با قرآن یادآور شد: این مراسم با همراهی و وحدت‌رویه موجود میان نهادهای مختلف فرهنگی منطقه اجرا می شود.
وی در پایان با تأکید بر این‌که سعادت جامعه بشری در گرو تمسک به آیات قرآنی است، گفت: عمل به آیات قرآن باید در تمام شئون زندگی فردی و اجتماعی بروز و ظهور داشته باشد، در این صورت شاهد جامعه‌ای پویا و دی‌مدار خواهیم بود.
 محفل انس با قرآن به همت کانون فرهنگی هنری ابوذر دوزدوزان و دیگر نهادهای فرهنگی با حضور اقشار مختلف مردم در مسجد جامع این شهر برگزار شد و در پایان از خیرین و فعالان قرآنی منطقه با حضور نماینده ولی فقیه در استان تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار