همزمان با سالروز شهادت بی‌بی دو عالم؛

قدرشناسی مردم یزد در تشییع پیکر لاله‌های زهرایی/اولین شهید گمنام یزد

امروز همزمان با سالروز شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه‌الزهرا(س)، استان یزد همزمان با سراسر کشور حال و هوای فاطمی به خود گرفته و میزبان شهدای گمنام بود.
کد خبر: ۹۵۶۳۹۴۸
|
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، امروز همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه‌الزهرا (س) جای جای میهن عزیزمان از روستا‌ها تا شهر‌ها و شهرستان‌ها حال و هوای فاطمی به خود گرفته و میزبان شهدای گمنام هستند، گلگون‌کفنانی که تشییع و خاکسپاری آن‌ها امروز همزمان با روز شهادت مادرشان انجام می‌گیرد.

۱۶ آذرماه بود که پیکر مطهر پنج شهید گمنام دفاع مقدس وارد یزد شد و رایحه عطر خوش این شهیدان در گوشه گوشه دیار دارالعباده پیچید؛ شهدایی که از همان زمان ورودشان به شهر مورد استقبال پُرشور مردم در میدان امیرچقماق قرار گرفتند.

پیکر این شهدا از ابتدای ورود به یزد تا امروز که مصادف با شهادت بانوی بزرگ اسلام است، در هر مجلس و محفل، مسجد و مدرسه، کوی و برزن و هر ارگان و سازمانی در یزد به آغوش کشیده شد و مردم دارالعباده و شهیدپرور یزد سعی کردند میزبانی شایسته برای آن‌ها باشند و مهمان‌نوازی را تمام و عیار به جا آوردند و امروز نیز با حضور پرشور خود مراسم تشییع آن‌ها را برگزار و در نقاط تعیین شده در استان به خاک خواهند سپرد.

مراسم تشییع خودرویی شهدای گمنام در یزد از ساعت ۹:۳۰ امروز ۲۶ آذرماه با گردهمایی اقشار مختلف مردم و هیئت‌های مذهبی و حضور زن و مرد از کوچک و بزرگ در میدان امام حسین (ع) آغاز شد و به سمت پارک کوهستان ادامه یافت و عطر شهادت و عزای فاطمی در خیابان‌های شهر فضای معنوی را حاکم کرد.

در حالی که ساعت از ۱۰:۳۰ گذشته بود پیکر مطهر شهدای گمنام با قرار گرفتن در ورودی پارک کوهستان که محل تدفین یکی از این شهدا در نظر گرفته شده است، توسط خیل جمعیت و مردم دارالعباده یزد با زمزمه «این گل پرپر از کجا آمده، از سفر کرب‌وبلا آمده» به آغوش کشیده شدند و بر دستان آن‌ها تشییع شدند.

حضور بانوان یزدی در مراسم تشییع شهدا امروز شور دیگری را در استان یزد برپا کرده است و مردم ولایتمدار یزد با وجود سرما به عشق شهدا آمدند تا این لاله‌های سرخ گرمابخش شهر آنان باشند، این مردمان شهید پرور و دلباخته شهدا بار دیگر از دل و جان در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر این لاله‌های زهرایی شرکت کردند تا مراتب قدرشناسی خود را به این از جان گذشتگان نشان دهند.

آیت‌الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد در این مراسم و پیش از اقامه نماز بر پیکر شهد ایثار، دفاع از حق و حقانیت و تقدم آخرت بر دنیا را سه اصل مشترک بین شهدا و سیره حضرت زهرا (س) دانست که امروز نیز باید به آن تأسی جست.

با اقامه نماز بر پیکر مطهر این شهدا توسط آیت‌الله مدرسی امام جمعه بخش مرکزی یزد، شهید ۲۱ ساله‌ای که از یادگاران عملیات بدر است و پیکر مطهرش در شرق دجله تفحص شده است با تشییع بر دستان مردم و با ذکر «لا اله الا الله» و «محمد رسول‌الله» به سمت مقبره این شهید والامقام منتقل و در محل پارک کوهستان یزد آرام گرفت و سایر شهدا نیز به محل‌های خاکسپاری منتقل شدند.

در شهرستان اردکان نیز با حضور پرشور و گسترده مردم ولایتی این شهرستان پیکر شهید خوشنامی با ۱۸ سال سن که از یادگاران عملیات کربلایی پنج است و در منطقه شلمچه تفحص شده است از بلوار خامنه‌ای به سمت کانون فرهنگی تربیتی حضرت امام خمینی (ره) این شهرستان تشییع و در این مکان به خاک سپرده شد.

امروز همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) چشم انتظاری ۱۲ ساله مردم ولایتمدار و شهید‌پرور روستای باقرآباد بافق به پایان رسید و میزبان یک شهید گمنام ۳۸ ساله هستند که در عملیات خیبر آسمانی و در جزیره مجنون تفحص شده است.

به گفته «سیدعلی حسینی» دهیار روستای باقرآباد نزدیک به سه ماه است که اهالی روستا برای این میزبانی لحظه‌شماری می‌کنند و با آماده‌کردن گلزار شهید گمنام و ساخت یادمان، به استقبال این شهید گمنام رفتند.

وی ادامه داد: روستای باقرآباد بافق با جمعیتی بیش از ۷۰۰ نفر در فاصله شش کیلومتری شهر بافق قرار دارد و ۶ شهید والامقام تقدیم انقلاب کرده است.

مراسم تشییع پیکر این شهید والامقام از مقابل ناحیه بسیج بافق به سمت امامزاده عبدالله انجام و سپس به صورت خودرویی تا روستای تراب‌آباد منتقل شد و پس از آن نیز پیکر این شهید خوشنام از روستای تراب‌آباد تا باقرآباد بر روی دستان مردم تشییع و در روستای باقرآباد به خاک سپرده شد.

ظهر امروز مردم ولایتمدار شهرستان بهاباد نیز با حضور پرشور خود در مراسم تشییع پیکر شهید گمنامی که در عملیات آفندی حضرت مهدی (عج) به شهادت رسیده است شرکت خواهند کرد و این پیکر مطهر را در میدان شهید حاج قاسم سلیمانی بخش مرکزی این شهرستان به خاک خواهند سپرد.

مردم روستای محمدآباد یزد نیز یکم دی‌ماه امسال پیکر شهید گمنام ۲۴ ساله‌ای که در عملیات والفجر ۳ به شهادت رسیده و پیکر مطهرش در منطقه مهران کشف شده است را تشییع و در حسینیه این روستا به خاک خواهند سپرد.

آحاد مردم استان یزد امروز شهدا را در آغوش گرفتند و گلاب، عود و گل به پیکر آنان نثار کردند؛ مردان و زنان، پسران و دختران و نسل جدید در رکاب شهید گمنام قرار گرفتند تا نشان دهند همچنان پای اهداف و آرمان‌های این انقلاب و شهدا ایستاده‌اند و پرچم آن‌ها همچنان در اهتزاز است.

در استان یزد تاکنون ۱۸۱ شهید گمنام در ۱۰۰ نقطه یادمانی استان یزد تدفین شده بودند که با پنج شهیدی که ایام فاطمیه امسال به یزد وارد و خاکسپاری می‌شوند، آمار شهدای گمنام دفن شده در یزد به ۱۸۶ نفر می‌رسد.

اولین شهید گمنام در استان یزد در پنجم مردادماه سال ۱۳۶۷ در دولت آباد بافق به خاک سپرده شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار