حضرت فاطمه (س) اولین شهیده دفاع از ولایت بود

زنجان _هادی سیاسی حوزه خواهران ایجرود گفت: حضرت زهرا (س) در راه امامت و ولایت و دفاع از حریم پیامبر (ص) و ولایت خدا به شهادت رسیدند و ایشان اولین شهیده دفاع از ولایت است.
کد خبر: ۹۵۶۳۹۹۱
|
۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱

 

حضرت فاطمه (س) اولین شهیده دفاع از ولایت بود

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان، مهناز محمودی با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار داشت: حضرت فاطمه زهرا (س) بهانه خلقت و ام‌ابیهاست و سوره کوثر در شان و منزلت ایشان نازل شده است و آن بزرگوار خیر کثیر نامیده شده و در زندگی کوتاه، اما با برکت خود فراز و نشیب‌های زیادی داشتند.

وی افزود: آن‌حضرت در کودکی مادر خود را از دست دادند و با وجود این داغ سنگین مرهم زخم‌های پدر بودند و آن قدر به پدر رسیدگی کردند که پیامبر اکرم (ص) او را ام ابیهاء یعنی مادر پدر نامیدند و بار‌ها می‌فرمودند: فدا‌ها ابو‌ها یعنی (پدرت فدایت) باد.

سر مربی حلقه صالحین بیان کرد: حضرت فاطمه (س) به جز کار منزل در جنگ‌ها و مبارزات دینی هم یاریگر پیامبر خدا بودند و به پرستاری و مراقبت او می‌پرداختند.

وی بیان کرد: تنها هم کفو ایشان حضرت علی (ع) بود و وقتی به همسری ایشان در آمد سادگی و قناعت را سرلوحه زندگی خود قرار داد و حتی در شب عروسی خود نیز لباس عروسی اش را به فقیری بخشیدند.

این هادی سیاسی حوزه خواهران گفت: آن حضرت که دختر نبوت، همسر امامت و مادر امامت است دختری نمونه، همسری نمونه و مادری نمونه بودند که فرزندان بزرگ، چون امام حسن (ع) و امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) و ام کلثوم (س) تربیت نمودند.

وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا (س) در نشر احکام الهی و بصیرت دینی و سیاسی جامعه هم کم نگذاشته و در جلساتی که داشتند به بیداری اسلامی می‌پرداختند که خطبه‌ی فدکیه آن بزرگوار خود گواه این مدعاست.

محمودی عنوان کرد: دشمنان دین اسلام بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) ظلم بزرگی به آن حضرت و علی (ع) و خانواده ایشان نمودند و سرانجام آن حضرت را در بین در و دیوار مورد آزار قرار دادند و سرانجام هم در راه امامت و ولایت و دفاع از حریم پیامبر (ص) و ولایت خدا به شهادت رسیدند.

 

فاطمه عسگری 

ارسال نظرات