خبرهای داغ:
روزنامه گاردین نوشت: نقشه اسرائیل برای ترور رهبران حماس احتمالا ناکارآمد و بیهوده است و در عین حال نتیجه معکوس دارد.
کد خبر: ۹۵۶۵۱۴۰
|
۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اولین بار این استراتژی جدید را دو هفته پس از شروع عملیات طوفان‌الاقصی در هفتم اکتبر (پانزدهم مهر) توسط جنبش حماس، اعلام کرد.

مقامات صهیونیستی به خبرنگاران گفتند که با طرح عملیاتی جدید قصد دارند رهبران ارشد جنبش حماس را هدف قرار دهند.

نتانیاهو در ماه گذشته میلادی طی یک کنفرانس مطبوعاتی به سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) دستور داد که «تمامی رهبران حماس هر جا که هستند، ترور شوند.» اوایل ماه دسامبر هم یک فایل صوتی از «رونن بار» رئیس سرویس امنیت عمومی (شاباک) افشا شد که در گفتگو با نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی می‌گوید «رهبران حماس در غزه، کرانه باختری، لبنان، ترکیه، قطر و هر جایی باید کشته شوند. چند سالی طول خواهد کشید، اما ما به این مکان‌ها خواهیم رفت تا این کار را انجام دهیم.»

طبق نوشته روزنامه گاردین، تحلیلگران می‌گویند: «در حال حاضر به سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل دستور داده شده تا رهبران حماس در غزه را به قتل برسانند.» ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده که در حال نزدیک شدن به «یحیی سنوار» رهبر حماس در غزه است.

«یوسی مِلمَن» خبرنگار و نویسنده‌ای که به مدت چندین دهه مسائل مربوط به سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی را پوشش می‌داد، گفت: استراتژی ترور هیچ چیز را حل‌وفصل نمی‌کند. جامعه اطلاعاتی اسرائیل عاشق ترور است و آن‌ها اکنون شرمنده هستند و تحقیر شده‌اند و می‌خواهند خود را نجات دهند.

وی افزود: «فتحی شقاقی» دبیرکل حزب جهاد اسلامی فلسطین در سال ۱۹۹۵ و هم‌چنین بنیانگذار جنبش حماس در سال ۲۰۰۴ توسط موساد کشته شدند، اما ترور لزوما عامل بازدارنده‌ای نیست. حزب‌الله همچنان زنده است و مبارزه می‌کند.

روزنامه گاردین با چند تن از افرادی که طی پنجاه سال گذشته هدف ترور قرار گرفته‌اند، مصاحبه کرده است. تمامی این افراد می‌گویند که تلاش‌های سرویس‌های رژیم صهیونیستی صرفا باعث «تقویت» جنبش‌ها و گروه‌های آن‌ها می‌شوند و «تاثیر معکوس» خواهد داشت.

ارسال نظرات