خبرهای داغ:
مراسم‌ نخستین رویداد حمایت از طرح‌ها وایده‌های نوآوران؛

خزعلی: وظیفه ما شناسایی، پشتیبانی و حمایت از طرح‌ها و ایده‌ها است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: در ۲ بخش سلامت و ورزش بانوان قدم‌های خوبی در کشور برداشته شد، ما در بخش سلامت پیگیر بهداشت بانوان هستیم و در بخش ورزش نیز نیاز داریم عدالت تخصیص مکان‌ها و امکانات ورزشی در کشور حاکم شود که یکی از کارهای ما در استان‌ها همین موضوع است.
کد خبر: ۹۵۶۵۸۰۴
|
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰

به گزارش سرویس خبری بسیج جامعه زنان خبرگزاری بسیج، مراسم‌ نخستین رویداد حمایت از طرح‌ها وایده‌های نوآوران در ورزش بانوان امروز (سه‌شنبه ۵ دی ماه) در مجموعه ایوان شمس برگزار شد که انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در این مراسم ضمن تاکید براینکه مسئولان باید به حرف‌ها گوش و عمل کنند، اظهار داشت: وظیفه ما شناسایی، پشتیبانی و حمایت است.

وی اظهار داشت: خوشحالم دربخش سلامت، ورزش و تندرستی در خدمت دختران سرزمینم هستم و هر کاری که مرتبط به ایده و خلاقیتی که منجر به گسترش ورزش شود و سلامت دربین خانم‌ها گسترش پیدا کند ما استقبال می‌کنیم.

خزعلی با تاکید بر اینکه ورزش قهرمانی باید حمایت شود، گفت: باید شرایطی فراهم شود تا خانم‌ها بیش از گذشته بدرخشند که در این دو سال به صورت خیلی وسیع شاهد رشد ورزش قهرمانی در بخش بانوان بودیم که مدال‌های دخترانمان با مدال‌های آقایان برابری می‌کند.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در دو بخش سلامت و ورزش بانوان قدم‌های خوبی برداشتیم و پیگیر بهداشت بانوان هستیم و در بخش ورزش نیاز داریم عدالت تخصیص مکان‌ها و امکانات ورزشی حاکم شود که یکی از کارهای ما در استان‌ها همین موضوع است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم شرایط مناسب و تجهیزات لازم در ورزشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی برای بانوان در نظر گرفته شود تا بانوان با فراغ بال بهتری به ورزش بپردازند.

انسیه خزعلی در بخش دیگر صحبت‌هایش از برگزاری دومین همایش زنان تاثیرگذار در روز زن اشاره کرد و افزود: سال گذشته از تعدادی بانوان تجلیل شد و امسال به صورت وسیع‌تر و مستمرتر انجام خواهد شد و در ۸ کارگروه در بخش علمی، ورزشی، هنری، سلامت و ... توانمندی‌ها را شناسایی می‌کنیم و برخی را از طریق آموزش رشد می‌دهیم و برخی نیز تقدیر می‌شوند و تلاش داریم تا از همه نوآوران و زنان توانمند حمایت کنیم.

در ادامه نشست مریم کاظمی‌پور با بیان اینکه ۸ ماه است که کارآفرینی در ورزش زنان فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار داشت: رویداد حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآوران کارمشترک دو وزارت علوم تحقیات و فناوری و وزارت ورزش و جوانان با همکاری بسیار صمیمانه استانداری تهران است که امروز شاهد فعالیت رسمی آن در این مراسم هستیم.

معاون ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این برنامه بهانه‌ای شد که ویژه بتوانیم طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه را در عرصه ورزش بانوان به نمایش بگذاریم و بتوانیم حمایت ویژه‌ای را از تمامی بخش‌های علمی و اجرایی کشور از طرح‌های نوآورانه کارآفرین در عرصه ورزش ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: پایه‌گذاری حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نوآوران در کنگره زنان تاثیرگذار سال گذشته (دی ماه) به میزبانی معاونت زنان و خانوده ریاست جمهوری برگزار شد و در جوار آن یک نمایشگاه حاصل دستاوردهای زنان موفق در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری و اجرایی کشور که وزارت ورزش و جوانان غرفه داشت و در آن نمایشگاه از ۵ بانوی منتخب که در زمینه علوم و فنون ورزشی برگزیده شدند تقدیر شد.

کاظمی‌پور افزود: از همکاران در وزارت علوم و استانداری تهران تشکر می‌کنم که با کارگروهایی که برگزار کردند قدردان زحماتشان هستیم و استمرار این موضوع در آینده در رسیدن جایگاه زنان کارآفرین در عرصه ورزش منجر خواهد شد.

معاون ورزش بانوان تصریح کرد: در سفرهای استانی بخش زیادی از درخواست‌ها در بحث کارآفرینی ورزش زنان است و ما نیز از طریق ردیف‌های اعتبار در معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان از این عزیزان حمایت می‌کنیم.

در پایان مراسم جعفری مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری تهران نیز گفت: به عنوان نماینده استانداری تهران و عضو این ستاد افتخار دارم یک هدیه به هدایای این عزیزان نوآور اضافه کنم و در کنار دوره‌های آموزشی تخصصی برای تقویت ایده‌هایشان و حمایت از کسب وکارشان حداقل مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه کارآفرینی با شرایط ویژه به این عزیزان اهدا خواهد شد و در صورتی که کارشان پیشرفت داشته باشد این مبلغ قابل افزایش می‌یابد.

ارسال نظرات