خبرهای داغ:
عدنان اقبالی پور جهادگر بسیجی و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید، ولی الله عباسی شهر شباب شهرستان چرداول استان ایلام است که به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی حدود ۳۰۰ متر ایزوگام با کمک خیرین برای رفع مشکلات خانه‌های محرومین اهدا کرد.
کد خبر: ۹۵۶۶۹۰۰
|
۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

جهادگران به نیت حاج قاسم قدم بر می دارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج؛ عدنان اقبالی پور جهادگر بسیجی که به نیت حاج قاسم و به کمک محرومین برای رفع مشکلات خانه‌های محرومین قدم بر می دارد.

به مناسبت دهه مقاومت و سالروز شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به سراغ این جهادگر بسیجی رفتیم تا بیشتر از فعالیت‌ها و خدمات رایگان شان به مردم مستضعف اطلاع پیدا کنیم.

 

راه حاج قاسم سلیمانی را ادامه می دهیم

در چه حوزه ای فعالیت دارید؟  چه فعالیت هایی در طول سال های اخیر به نیت حاج قاسم سلیمانی انجام دادید؟

عدنان اقبالی پور می گوید؛ شغلم آزاد است از سال ۱۳۸۲ وارد فعالیت‌های بسیج و گروه‌های جهادی شدم و در خدمت بسیج هستم. ابتدای عضو شورای حوزه بسیج بودم.

الان فرماندهی پایگاه بسیج و مسئول گروه جهادی شهید حمید باکری شباب شهرستان چرداول را بر عهده دارم.


فعالیت‌هایی که به نیت شهید حاج قاسم سلیمانی درایام کرونا انجام دادیم؛ تست غربالگری دربین پایگاه‌های بسیج، توزیع سه هزارماسک رایگان بین مردم، سمپاشی و ضدعفونی مغازه‌ها و محیط‌های شلوغ مانند مساجد با همکاری مرکز بهداشت بود.


همچنین درطول چند سال گذشته توزیع نان رایگان بین نیازمندان، طرح غربالگری، اندازه گیری فشارخون و قند خون پنج روستای محروم، همکاری با اداراتی، چون بهزیستی و کمیته امداد برای تامین جهیزیه خانواده‌های محروم، کمک به ساخت سه واحد مسکونی برای افراد نیازمند، تهیه مصالح ساختمانی، کمک به خانواده‌های مستنمد در ساخت خانه و انجام کار‌های عمرانی و فرهنگی مناطق محروم، برگزاری حدود ۱۰ یادواره شهدا به نیت حاج قاسم، برگزاری مسابقات ورزشی مانند فوتسال و والیبال در بین جوانان، برگزاری پیاده روی خانوادگی، برافراشتن پرچم ایران در کوهنوردی، شناسایی جوانان جویای کار و معرفی به جهادسازندگی، پرداخت وام‌های قرض الحسنه اشتغال زایی، کار‌های فرهنگی مانند توزیع بنر حاج قاسم در بین مدارس، برگزاری کلاس‌های روشنگری بصیرتی با موضوع مکتب حاج قاسم از جمله فعالیت‌هایی بود که به نیت شهید سلیمانی انجام شد.

 

 

راه حاج قاسم سلیمانی را ادامه می دهیم

ارادت و علاقه ای که به حاج قاسم دارید در انجام کارهای خیر اثرگذاری بیشتری دارد؟

یادآوری خدمات خالصانه شهید سلیمانی قطعنا باعث خدمت بیشتر به مردم می شود. حاج قاسم کارهایش جهادی بود. سال های زیادی شبانه روز بدون اینکه توقعی از کسی داشته باشد برای کمک به مردم مظلوم منطقه ویاری ستمدیدگان از جان شان گذشتند ما راهش را ادامه می دهیم. در زندگی روزمره مان درمحل کارمان به یاد و فکرشان هستیم. مسئولین باید با تاسی از شهید سلیمانی برای یاری رساندن به محرومان پیش قدم شوند.

حاج قاسم می گفت ملت ما ملت امام حسین است نگذارید ولایت تنها بماند. خدا او را رحمت کند راهش را ادامه می دهیم.

 

تا الان چند نفر در کارهای جهادی تان کمک رسانی کردند؟

از لحاظ عمرانی نیروهای بسیجی خیلی کمک کردند، که اکثر جزو گروه جهادی مان هستند و با ما همکاری دارند. کلاس های نهضت روشنگری داشتیم با همت بسیجیان برگزارشد. حتی بلیط رایگان و پخش دارو داشتیم و به چند روستای محروم رفتیم و مشکلات شان را شناسایی و تا حدودی حل کردیم.

گروه جهادی برای محلات فعالیت می کند. از طریق پایگاه بسیج افراد مستضعف را شناسایی، تحقیق و بازدید میدانی می کنیم مشکلاتی که دارند با کمیته امداد هماهنگی می شود اثر می دهند. آجر و گچ و سیمان برای شان می بریم و خانه می سازند.

 

راه حاج قاسم سلیمانی را ادامه می دهیم

کیفیت برنامه ها چگونه بود؟

 اگر خیریه ها گروه های جهادی را یاری کنند، کیفیت برنامه ها خوب است و بهتر می شود. باتوجه به شرایط اقتصادی کشور باید به گروه های جهادی توجه بیشتری کند. بسیجیان ما با پای پیاده به مناطق صعب العبورمی روند مردم مستمند را شناسایی می کنند.

 

امسال چه برنامه هایی دارید؟

مراسم 9دی که هر ساله در تاریخ نهم دی برگزار می شود. برنامه فرهنگی مانند یادواره شهدا، تشییع پیکرشهید گمنام، برنامه های ورزشی، یادواره شهید سلیمانی دربسیج محلات، برگزاری والیبال، توزیع بسته های شب یلدا در بین خانواده های مستمند وهمکاری با اداره کمیته امداد اهم برنامه های مان است.

 

راه حاج قاسم سلیمانی را ادامه می دهیم

 

به نیت حاج قاسم سیصد متر ایزوگام در اختیار واحد مسکونی مستمندان قرار دادیم هنوز ایزوگام می خریم. با خیریه ها صحبت کردیم کمک کنند تا بیشتر بتوانیم به مردم بی بضاعت کمک کنیم.

 

 

انتهای پیام/ خبرنگار زینب محمودی عالمی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار