خبرهای داغ:
شاهرود_ رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: ۷ پژوهشکده فعال و ۱۲ شرکت در مرکز رشد و ۱۶ دانشمند برتر دو درصد و یک درصد انتخاب و دو پژوهشگر برتر کشوری و ۳۰۰ نفر بورسیه در صنعت در دانشگاه داریم.
کد خبر: ۹۵۶۷۰۱۲
|
۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

دانشگاه صنعتی شاهرود ظرفیتی غنی در استان/ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با صنعت/جذب دانشجوی بین المللیبه گزارش خبرنگار بسیج، مرتضی ایزدی فر رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در نشست خبری هیأت رئیسه در تالار کوثر این دانشگاه با گرامیداشت ایام دهه بصیرت و مقاومت، با بیان اینکه اصحاب رسانه در خط مقدم اطلاع رسانی هستند و کار سخت خبرنگاری را بر عهده گرفتند، افزود: با توجه به فضای مجازی همه اطلاع دارند و شما نیز از اخبار دانشگاه صنعتی بهره‌مند هستید و تکرار و حسب وظیفه نکاتی بیان می‌شود.
او با اشاره به دو سال فعالیت در ریاست این دانشگاه و تقدیر از مدیران قبلی این دانشگاه، گفت: امیدواریم مجموعه فعلی امانتداران خوبی باشند که سبب پیشرفت این دانشگاه باشیم.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود با اشاره به تأسیس در سال ۱۳۵۲ با عنوان مدرسه عالی معدن، اظهار کرد: با توجه به مشکلات در مسیر رفع آن‌ها قدم برمی داریم و در زمان فعالیت به عنوان ریاست اوضاع کرونایی و غیر حضوری بود و دولت هم تازه سرکار آمده بود و شرایط خاصی بود و توانستیم کرونا را پشت سر بگذاریم.
او ادامه داد: بیش از هشت هزار دانشجو و ۱۷۹ رشته گرایش داریم که بیشتر صنعتی و مهندسی هستند و بخش علوم پایه و انسانی است و بیش از هفتاد درصد غیر بومی هستند و نیاز به بازسازی خوابگاه‌ها بود که مدیریت خوبی شد و با ظرفیت حداکثری تمام متقاضیان خوابگاه را در اختیار قرار دادیم.
ایزدی فر، خاطر نشان کرد: بعد از کرونا، اغتشاشات سال ۱۴۰۱ رخ داد و یکسال اول بحران جدی را پشت سر گذاشتیم و سال اول موفق نشدیم با اصحاب رسانه نشست داشته باشیم و فضای مناسبی هم نبود هر چند شما اطلاع داشتید از جریانات و اتفاقات رخ داده.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود تصریح کرد: بعد از سال اپل فضای بهتری حکم فرما شد و با مساعدت دولت و وزارتخانه سبب شد فعالیت‌های گسترش دهیم و آموزش کیفی و پژوهش با بیش از ۳۴۰ هیأت علمی و ۲۸۰ یاور علمی و بیش از چهار هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی تلاش کردند.
او با اشاره به چهار پردیس در ۱۸۰ هکتار گفت: پردیس‌های مرکزی، کشاورزی، فناوری‌های نوین و معدن آموزشی دهملا فعالیت دارند که پراکندگی جغرافیایی هزینه زیادی به دانشگاه تحمیل می‌کند، اما با تلاش همکاران و دانشجویان مدیریت می‌شود
ایزدی فر با اشاره به ۱۴ دانشکده در دانشگاه، گفت: ۷ پژوهشکده فعال و ۱۲ شرکت در مرکز رشد فعالیت که ۳ شرکت دانش بنیان هستند و دو نشریه بین المللی داریم و مجله سوم نیز در حال نمایه شدن است و دانشمندان یک درصد و دو درصد برتر، ۱۶ دانشمند برتر داریم که ۱۲ نفر دو درصد و بقیه یک درصد و دو پژوهشگر برتر کشوری داریم و ۳۰۰ نفر بورسیه در صنعت داریم و ۱۲۵ بورسیه امسال در سایپا گرفتیم و در استان اول هستیم و در کشور برتر هستیم.
او ادامه داد: در صنایع شهرستان شاهرود نیز بورسیه در صنعت دانشجو جذب شد و دانشگاه فرهنگیان نیز کسب سهمیه کردیم برای کسب تحصیل دانشجویان در رشته‌های مهندسی و این برای صنعت خوب است که یک نیروی آماده کار در صنعت بعد از فارغ‌التحصیل دارند.
رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود در بین دانشگاه‌های صنعتی رتبه ششم کشور را کسب کرد، گفت: برخی دستگاه‌های موجود در دانشگاه در کشور بی نظیر است، در سطح استان در رتبه بندی‌های بین المللی اخیر اول و در سطح کشور نیز جزو برترین‌ها قرار داریم.
ایزدی فر گفت: تنها مرکز تخصصی هدایت تحصیلی استان و قطب علمی معدن کشور هستیم و در فضای مجازی و سایبری برتر کشور هستیم و تفاهم نامه‌های خوبی با صنایع استان و کشور و بین المللی داشتیم و روز به روز در حال توسعه فعالیت‌ها هستیم و مجوز جذب دانشجوی غیر بورسی و امسال بورسی بین المللی دانشجو گرفتیم و امیدواریم با کمک یاری اصحاب رسانه روز به روز معرف بهتر دانشگاه در سطح کشور باشیم و بتوانیم فعالیت‌ها را توسعه دهیم و از این سرمایه‌ای در شهر شاهرود به همت تلاش همه مدیران فراهم شده مردم شهرستان و استان و کشور و بین المللی استفاده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار