رئیس دانشگاه هایتک کرمان:

عمل به سبک مدیریتی حاج قاسم در محیط‌های دانشگاهی تحول ایجاد خواهد کرد

حسین محبی با بیان اینکه درس‌های مدیریتی شهید سلیمانی برای مسئولان دانشگاهی به عنوان دستورالعمل و چراغ راهنما است تصریح کرد: ترویج و عمل به سبک مدیریتی این شهید والا مقام در محیط‌های علمی تحول ایجاد خواهد کرد.
کد خبر: ۹۵۶۷۹۵۱
|
۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین محبی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی افزود: سردار سلیمانی علاوه بر نبوغ و خلاقیت نظامی، از حیث اخلاقی نیز الگو و اسوه است.
او افزود:دانشگاه باید از همه ابعاد و به ویژه منش اخلاقی از مکتب شهید سلیمانی درس بگیرد و رفتار آن شهید والامقام، الگوی محیط‌های دانشگاهی باشد.
وی با تاکید بر اینکه از ویژگی‌های شهید سلیمانی نظم، انضباط و سخت کوشی در راه‌های دشوار، تدبیر در امور، قدرت تحلیل و آینده نگری، اخلاص، سادگی، صفا و ارتباط با جوانان است، خاطرنشان کرد: جوان ایرانی اگر در دانشگاه این خصلت‌ها را سرلوحه فعالیت هایش قرار دهد مطمئنا به نتایج و دستاود‌های ارزنده‌ای خواهد رسید که هم برای خود هم دانشگاه و جامع منشا اثر خواهد بود.

محبی اظهار داشت: با توجه به حضور جوانان در دانشگاه ها، مسئولیت نهاد‌های علمی در روشنگری و ترویج مکتب شهید سلیمانی و حاکم کردن منش و اخلاق این شهید عزیز بر فعالیت‌ها و محافل دانشگاهی از وظایف دانشگاه‌ها به شمار می‌رود.
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان تصریح کرد: با الهام گرفتن از اندیشه‌ها و منظومه فکری شهید سلیمانی، انگیزه و توان پژوهشگران و شخصیت‌های دانشگاهی در ارتقای کشور عزیزان ایران به قله‌های علم و فناوری در منطقه و سطح بین المللی مضاعف می‌شود و شاهد جهش علمی خواهیم بود.
محبی گفت: توکل به خداوند، روحیه کارجهادی و کار برای خدا در کنار وطن دوستی، ولایت پذیری، خستگی ناپذیری و باور به جوانان از شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی است که ترویج آن‌ها درمحیط‌های دانشگاهی منجر به نشاط علمی و جهت گیری تولیدات علمی به سمت مرتفع کردن بیش از پیش نیاز‌های داخلی و رضایت مندی مردم می‌شود؛ ضمن آنکه قدرت خودباوری و اعتماد به نفس و حس استقلال و خوداتکایی را نزد جوانان بالا می‌برد.
وی گفت: استکبارستیزی از شاخص‌های مهم مکتب شهید سلیمانی است و یکی از راه‌های مبارزه با استکبار دست یافتن به موفقیت‌های علمی و فناورانه و توانمندی کشور در این زمینه است.
او تاکید کرد: دانشگاهیان مسئولیت عظیمی در تبیین و ترویج اندیشه‌های شهید سلیمانی برعهده دارند و برگزاری همایش‌ها و نشست‌های علمی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی، اجرای طرح‌های پژوهشی با همکاری دانشجویان و استادان نیز ضروری است.
رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان عنوان کرد: شهید سلیمانی در جبهه مقاومت افراد مختلف را از کشور‌های منطقه گرد هم آورد و همه با وحدت همدلی در راه اعتلای اسلام و آزادی خواهی تحت فرماندهی ایشان مبارزه کردند. امروز هم دانشگاه‌ها باید این روحیه و منش را سرلوحه خود قرار دهند.
وی در پایان افزود: دانشگاه‌ها باید به جذب دانشجویان کشور‌های جبهه مقاومت همت گمارند تا در جبهه علمی و پژوهشی راه شهید سلیمانی را بطور ویژه تداوم بخشند.

ارسال نظرات