خبرهای داغ:
شاهرود_ آیین رونمایی از نماد کتاب در میدان فروغی بسطامی شهر بسطام برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۶۸۹۸۴
|
۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبرنگار بسیج، آیین افتتاح نماد کتاب در میدان فروغی بسطامی شهر نمونه گردشگری بسطام با حضور امام جمعه این شهر، معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری وویژه شهرستانشاهرود، بخشدار، اعضای شورای اسلامی شهر و تعدادی از مسئولان محلی و خانواده معظم شهدا برگزار شد.
امام جمعه بسطام در این آیین گفت: آرامگاه‌های مفاخر و مشاهیر علم، ادب، مذهب و عرفان همراه با جاذبه‌های غنی گردشگردی این شهر باید منشا توسعه و پیشرفت روزافزون منطقه قرار گیرد.
حجت الاسلام سیدعلی رضوی نسب، افزود: بسیاری از بزرگان، مفاخر و مشاهیر اسلام و ایران در بسطام رشد یافتند و برکات فراوان مادی و معنوی را برای این شهر به ارمغان آوردند.
او با بیان اینکه «میرزا عباس فروغی بسطامی» غزل‌سرای بزرگ دوران قاجار مایه فخر و مباهت ایرانیان است، ابراز کرد: پیشینه غنی علم، ادب، فرهنگ و هنر اسلامی در این منطقه راهگشای بسیاری از چالش‌های پیش روی نسل جدید است.
امام جمعه بسطام، مطالعه، تحقیق و پژوهش را لازمه جدایی‌ناپذیر برای برون‌رفت از مسایل و مشکلات جامعه برشمرد و اظهار کرد: جوانان مطالعه مفید را باید برای افزایش آگاهی، دانایی و دست‌یابی به قله‌های اطلاعات در جامعه مد نظر داشته باشند.
رضوی نسب از مسوولان خواست با هماهنگی، تلاش مضاعف و پیگیری لازم، توسعه عمرانی و تجاری این منطقه را به فوریت در دستور کار داشته باشند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شاهرود نیز در این آیین به بهره‌برداری از ششمین نماد کتاب این شهرستان اشاره کرد و گفت: این نماد با هدف ایجاد آرامش و فراگیری علم و ادب مردم به ویژه جوانان ساخته شده است.
سید ابراهیم موسوی با بیان اینکه نماد کتاب و تندیس فروغی بسطامی در میدان این شهر نمونه گردشگری چشم نواز است، افزود: ایجاد انگیزه در راستای مطالعه زندگینامه مفاخر و مشاهیر منطقه از دیگر اهداف ساخت این نماد است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها