خبرهای داغ:

مصرف ۶۴ درصدی گاز در بخش خانگی آذربایجان شرقی

تبریز- مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: مصرف روز گذشته گاز در استان ۳۸ میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب بود و سهم بخش خانگی از این میزان مصرف به ۶۴ درصد رسید.
کد خبر: ۹۵۶۹۱۱۹
|
۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، کمالی گفت: مصرف بخش خانگی گاز در استان در فصل تابستان در حدود ۱۳ درصد بود و در زمان حاضر برای تامین نیاز پایدار مصرف بخش خانگی حدود ۱۶ میلیون متر مکعب در مصرف سایر بخش‌ها از جمله صنایع و نیروگاه‌های استان محدودیت اعمال شده است.

وی با اشاره به اینکه آذرماه امسال سهم مصرف بخش خانگی ۵۶ درصد بود گفت: در بهمن ماه و در روز‌های اوج سرما میزان مصرف این بخش به ۶۴.۶ درصد می‌رسد.

کمالی با اشاره به اینکه شرایط تامین گاز بخش نیروگاهی بر اساس ابلاغ رسمی مرکز راهبری و کنترل شرکت ملی گاز ایران تعیین شده است اظهار کرد: با توجه به تکلیف این شرکت برای تامین گاز نیروگاه‌های استان در هشت ماهه نخست امسال به منظور عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و حفظ محیط زیست استان گاز تحویلی به بخش نیروگاهی بیش از تعهدات و سهمیه تخصیصی بود.

وی با اشاره به دخل و تصرف نکردن این شرکت در به کارگیری صنایع و نیروگاه‌ها از سایر سوخت‌ها و فرآورده‌های میان تقطیر تاکید کرد: باید واحد‌های صنعتی و نیروگاه‌ها برای حفظ محیط زیست تدابیر و استانداردسازی لازم را در به کارگیری سوخت دوم اتخاذ کنند.

 مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی میزان کل مصرف گاز استان را در ۹ ماهه نخست امسال  هفت میلیارد و ۳۸۲ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: در حدود ۵۰ درصد گاز استان در تبریز مصرف می‌شود.

ارسال نظرات